Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:10:11 GMT

ثبت ۳۰۰ تست مثبت کرونا در گیلان/ ۷۰ نفر بستری شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۱۱۵۵

ثبت ۳۰۰ تست مثبت کرونا در گیلان/ ۷۰ نفر بستری شدند

آبتین حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعداد مبتلایان جدید بیماری کرونا استان گیلان، گفت: در بیست چهار ساعت گذشته از هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان گیلانی در شبانه روز گذشته تست کرونا انجام دادند.

وی بیان اینکه از این تعداد تست کرونا ۳۰۰ نفر از هم استانی‌ها مثبت اعلام شد، افزود: از این تعداد ۷۰ نفر نیازمند بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی استان گیلان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند، از شهروندان خواست بیشتر از گذشته رعایت دستورالعمل‌ها را مد نظر قرار دهند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه آغاز واکسیناسیون عمومی به معنای پایان یافتن بیماری کرونا نیست، اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌ها تا پایان واکسیناسیون و از بین رفتن کرونا به اولویت شهروندان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی با محوریت سالمندان در استان گیلان، افزود: از بیش از ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی تاکنون بیش از ۷۸ هزار سالمند در قالب این طرح غربالگری شده اند.

حیدرزاده به شناسایی بیش از ۷۳۰ سالمند مشکوک به کرونا در قالب اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: همچنین دو هزار و ۲۳ سالمند نیازمند مراقبت در منزل و ۷۰ بیمار نیز سالمند نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی، شلوغ بودن اماکن عمومی همانند بازارها و برگزاری دورهمی های خانوادگی و دوستانه و برگزاری مراسم عروسی در منازل را از مهمترین عوامل انتقال و انتشار ویروس کرونا در استان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: شهروندان باید رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

وی عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا را از بسیار خطرناک برشمرد و گفت: عدم توجه شهروندان به دستور العمل ها می‌تواند آسیب‌های و خطرات جدی متوجه استان کند.

کد خبر 5146179

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار کرونا دانشگاه علوم پزشكی گیلان چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر واکسن کرونا انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهرکرد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد