Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوپک اعلام کرد: ایران بهمن ۹۹ روزانه ۲ میلیون و ۸۴ هزار بشکه نفت تولید کرده و هر بشکه نفت ایران در این ماه بیش از ۵ دلار افزایش قیمت داشته و هر بشکه ۵۴.۳۸ دلار فروخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان کشورهای تولید کننده و عرضه کننده نفت، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) با ۵ دلار و ۱۸ سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۵۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۸ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه دسامبر ۴۹.۲۰ دلار به فروش رسیده بود. قیمت نفت ایران در ماه فوریه (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود. فوریه، ماهی بود که بیشتر جهان پس از چین، درگیر شیوع ویروس کووید ۱۹ شده بود.  

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت کشورهای اوپک در این ماه افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش به نفت سبک عربستان با ۵ دلار و ۵۴ سنت تعلق داشت.   متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۹  برابر با ۶۱.۸۵ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ نیز ۴۰.۷۷ دلار در هر بشکه برآورد شده است. متوسط قیمت نفت ایران طی سال ۲۰۱۷  برابر با ۴۹.۶۰ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶۷.۹۷ دلار در هر بشکه بوده است.   متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه ژانویه با ۵ دلار و ۲۱ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۵۴.۳۸ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه  دسامبر ۴۹.۱۷ دلار در هر بشکه بوده است.   سبد نفتی اوپک به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ بشکه‌ای ۴۱.۴۷ دلار فروخته شده است. نفت عربستان نیز با ۵ دلار و ۵۴ سنت افزایش ۵۴.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شد.   هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه به طور متوسط ۵۴.۷۳ دلار به فروش رفته است که ۴ دلار و ۹۹ سنت نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵ دلار و ۶ سنت افزایش ۵۲.۱۱ دلار معامله شده است.   سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۱ برابر با بهمن ماه ۱۳۹۹ به ۲ میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه پیش از آن ۶۲ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.   بر اساس این گزارش، ایران در ماه دسامبر برابر با آذر ۹۹ روزانه دو میلیون و ۲۲ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) یک میلیون و ۹۹۵ هزار بشکه در روز بوده است.   متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.  

 

ایران به طور متوسط در سال۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۸۱ هزار بشکه نفت تولید کرده است. ایران در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۴۵ هزار، در سه ماهه دوم، روزانه یک میلیون و ۹۴۹ هزار  و در سه ماهه نخست، روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار بشکه نفت تولید کرده است.   میزان تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ روزانه ۱ میلیون و ۹۷۹ هزار بشکه نفت بوده است.   بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) ۲۵ میلیون و ۴۹۶ هزار بشکه در روز عنوان شده است که افزایش روزانه ۱۸۱ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه دسامبر را نشان می‌دهد. اوپک در ماه دسامبر روزانه ۲۵ میلیون و ۳۱۵ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.   عربستان نیز در ماه ژانویه روزانه ۸۹ هزار بشکه نفت بیشتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۹ میلیون و ۵۴ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه دسامبر ۸ میلیون و ۹۶۵ هزار بشکه در روز بود.   کشورهای کنگو، اتیوپی، گابن، عراق، نیجریه و لیبی کاهش تولید و باقی کشورها کاهش تولید داشتند. بیشترین کاهش برای لیبی با ۵۱ هزار بشکه در روز و بیشترین افزایش مربوط به عربستان با ۸۹ هزار بشکه در روز بوده است.   ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار بشکه نفت تولید کرده هزار بشکه در روز دلار در هر بشکه ماه ژانویه ماه دسامبر ماه پیش از آن نفت ایران ایران در ماه یک میلیون نسبت به ماه بشکه نفت ۵ دلار سنت افزایش متوسط قیمت سه ماهه ۲ میلیون تولید نفت روزانه ۲ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

مصطفی نخعی به خبرگزاری صدا و سیما همچنین گفت: در حدود ۴ سال گذشته اتفاق خاصی که کشور در صنعت پتروپالایشگاهی به آن نیاز داشته، رخ نداده؛ در حالیکه «این صنعت می‌تواند ارزآور باشد و کشور را در تولید بنزین و فرآورده‌های مورد نیاز دیگر خودکفا کند.»  «پتروپالایشگاه‌ها» مجموعه‌های پالایشگاهی به‌روز و پیچیده‌تر از صنعت پالایشگاهی هستند که محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی گسترده‌تری با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کنند.  تبدیل نفت خام به فرآورده‌های سوختی مانند بنزین، نفت گاز تنها هدف پتروپالایشگاه‌ها نیست و فرآورده‌هایی مثل خوراک‌های مورد نیاز مجتمع‌های پلیمری و شیمیایی هم در این مجتمع‌ها تولید و عرضه می‌شوند.  پیشتر و در مجلس دهم، نمایندگان پیش نویس قانونی را برای توسعه صنعت پتروپالایشگاهی با استفاده از «سرمایه گذاری مردمی» به تصویب رسانده بودند.  «قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی» که بخشی از آن در مجلس یازدهم هم اصلاح شد، فرصتی را به پتروپالایشگاه‌های تازه تأسیس می‌دهد که بدون هزینه، خوراک اولیه را برای تولید محصولاتشان دریافت کنند و بعد با دولت تسویه کنند.  معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بهمن پارسال گفته بود که با ساخت طرح‌های پتروپالایشگاهی، ظرفیت پالایشی کشور با افزایش ۳۰ درصدی از ۲.۳ میلیون بشکه به ۳ میلیون بشکه می‌رسد. به گفته هوشنگ فلاحتیان، با قانونی که مجلس برای حمایت از سرمایه‌گذاری مردمی در صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تصویب کرده، حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پتروپالایشگاهی جدید تعریف شده است.   با این حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اینکه «برخی مدیران به سرمایه گذاری دولتی در صنعت پتروپالایشگاهی بیشتر از سرمایه گذاری مردمی اهمیت می‌دهند»، انتقاد کرد و گفت: «باید آینده حوزه انرژی و این صنعت به مردم معرفی شود و ضمانت سودآوری از سوی دولت باید وجود داشته باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در صنعت پتروپالایشگاهی مشارکت کنند.»  آقای نخعی همچنین گفت که دولت در حدود ۳ سال گذشته از مجلس برای احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی استان هرمزگان مجوز گرفته، اما این طرح رشد خاصی نداشته است.  او گفت : یکی از علت‌های رشد نکردن طرح احداث پترو پالایشگاه شهید سلیمانی، «بی توجهی به سرمایه گذاری مردمی» است.

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟