Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@16:53:06 GMT

تی‌تی نگین زرین جشنواره 39

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۰۳۳

جشنواره‌ای که با تنها 16 فیلم بلند سینمایی آغاز به کار کرد و چند فیلم مهم آن نیز به دلایل مختلف از ممیزی و عدم صدور پروانه نمایش تا نیمه‌کاره‌ماندن مراحل فنی، از گود مسابقه بیرون ماندند. عمده آثار به‌نمایش‌درآمده نیز به نوعی با مؤلفه‌های گونه ملودرام نزدیکی دارند و در زمره ملودرام‌های اجتماعی که عمده حجم فیلم‌های سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده، قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌هایی با تلخی‌های آشکار و پنهان در قصه‌هایشان که به‌ندرت هم از پایانی امیدوارکننده برخوردار هستند! از میان این 16 فیلم تنها چند فیلم مورد توجه عموم اهالی رسانه قرار گرفته و نقدهای ستایش‌آمیزتری را دریافت کرده‌اند. «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده یکی از شاخص‌ترین آنهاست که به‌واسطه حضور در جشنواره‌های خارجی پیش از جشنواره فیلم فجر، در دو رشته بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مورد قضاوت داوران قرار نگرفته است.
پناهنده که در دو فیلم قبلی‌اش «ناهید» و «اسرافیل» نشان داده که علاقه زیادی به قصه‌هایی با محوریت زنان دارد، در تی‌تی هم این مسیر را ادامه داده و این‌بار سراغ دختری جوان که ساده‌دلی‌های خاص خودش را دارد، رفته است. فیلم‌نامه هم که در رده شخصیت‌محورها قرار دارد، با تکیه بر او آغاز شده، پیش رفته و به نقاط عطف می‌رسد. پناهنده از همان پلان نخست فیلم به تماشاگر خود گوشزد می‌کند که تی‌تی شخصیت خاصی است که کمتر در سینمای ایران وجود دارد. به همین خاطر هم عمده تمرکزش را روی تی‌تی گذاشته و دو شخصیت دیگر فیلم «امیرساسان و ابراهیم» را در مقام مکمل قرار می‌دهد. اولی نامزد اوست و برای تکمیل خانه نیمه‌کاره‌ای که قرار است همراه تی‌تی در آن زندگی کند به نوعی از تی‌تی سوءاستفاده مالی می‌کند. در طرف دیگر، ابراهیم قرار دارد که با وضع جسمانی ناامیدکننده ناشی از بیماری به بیمارستانی که در آن تی‌تی نظافتچی است، می‌آید و مثلث جذابی را در کنار این دو تشکیل می‌دهد.
 قضیه رحم اجاره‌ای که در سال‌های اخیر بیشتر هم مورد توجه فیلم‌سازان قرار گرفته، به یکی از نقاط عطف فیلم‌نامه تی‌تی تبدیل شده و به قهرمان فیلم ژرفای بیشتری می‌بخشد. شکلی از یک ازخودگذشتگی که ایده‌ای فوق‌العاده برای هرچه بیشتر کشاندن تماشاگر به سمت تی‌تی و همذات‌پنداری حداکثری‌اش با او به حساب می‌آید. تی‌تی اساسا فیلم آرام و کم‌تنشی است که بدون روال همیشگی ملودرام‌های ایرانی از تنش مداوم به دور بوده و با طمأنینه خاصی قصه خود را روایت می‌کند. به همین خاطر هم نیمه میانی فیلم کمی کند به نظر می‌رسد و پناهنده نیز تعمدا با رفتن به این سمت‌وسو از این کندی بهره دراماتیک گرفته است. اما فیلم در پرده پایانی ریتم بهتری به خود گرفته و با یک جمع‌بندی درست و باورپذیر به نقطه پایانی می‌رسد. 
پناهنده در پرداخت شخصیت‌ها نیز ظرافت به خرج داده و یکی از بهترین شخصیت‌های زن جشنواره امسال فیلم فجر را به نام تی‌تی خلق کرده که کاملا به باور تماشاگرانش می‌نشیند. مشابه این اتفاق برای شخصیت ابراهیم هم رخ داده که تماشاگر را با نگرانی منتظر فرجام کارش می‌نشاند. امیرساسان نسبت به دوتای دیگر کلیشه‌ای‌تر از آب درآمده و پناهنده و همکاران فیلم‌نامه‌نویسش در خلق آن ظرافت‌های کمتری را به کار گرفته‌اند. در این قبیل ملودرام‌ها که شخصیت‌های محدود دارند، بازیگر به یک عنصر مهم و کلیدی تبدیل شده و نقش برجسته‌ای در موفقیت یا عدم آن پیدا می‌کند. پناهنده که سابقه کار با ساره‌ای همچون هدیه تهرانی را در اسرافیل داشته، در اینجا به‌درستی دست روی الناز شاکردوست که تشنه بازی در نقش‌های متفاوت است گذاشته و شاه‌نقش تی‌تی را به او واگذار کرده است. او هم از این فرصت نهایت بهره را گرفته و در نقشی که فرسنگ‌ها دور از او به نظر می‌رسد، درخشان ظاهر شده که بخش مهمی از آن را مدیون نگاه‌های عمیق و تأثیرگذار خود است. پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا هم در دیگر نقش‌های مهم فیلم، حضور تأثیرگذاری داشته و بازی‌های به اندازه‌ای را به نمایش گذاشته‌اند که به نوعی به بیشتر دیده شدن بازی شاکردوست نیز کمک کرده‌اند.
تی‌تی از آن دسته فیلم‌هایی است که این روزها و درحالی‌که رکود گریبان سینمای ایران را گرفته، بسیار مورد نیاز بوده و می‌تواند پس از ماه‌ها بار دیگر تماشاگر را به سالن‌های سینما بازگرداند. حتی با ماسک، الکل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی!

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند، فوق ستاره منچستر سیتی در حال تبدیل شدن به یک شخصیت بازی ویدیویی در کلش آف کلنز است. این اولین بار است که یک شخص واقعی به بازی اضافه می شود و هالند در طی یک رویداد فصلی با موضوع فوتبال و به مدت یک ماه، به شخصیت پادشاه بربر تبدیل می شود. حالا مشخص می شود که منظور هالند از انتشار استوری شب گذشته و با سیبل زرد رنگ بربرها چه بوده است.

ماشین گل نروژی، 23 ساله، با این بازی موبایل نمادین شریک شده است، جایی که قرار است به اولین شخصیت قابل بازی آن تبدیل شود. هالند به «پادشاه بربر» معروف تبدیل می‌شود که در یک رویداد بازی فصلی با مضمون فوتبال جاودانه می‌شود.

گیمرهای بازی محبوب کلش آف کلنز می‌توانند مهاجم نروژی را جذب کنند یا به دهکده‌اش حمله کنند و آن را خراب کنند. اگر شما هم طرفدار منچستر یونایتد یا آرسنال باشید، این بهترین فرصت برای انتقام گرفتن از هالند است!

هالند بیش از 10 سال است که کلش آف کلنز بازی می کند و با شرکت سوپرسل، سازنده بازی فنلاندی که پشت این بازی محبوب موبایل قرار دارد، تماس گرفته است تا با هم همکاری کنند. سوپرسل نیز از فرصت استفاده کرد.

هالند در فصل گذشته رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل از رقابت های لیگ برتر را در اولین فصل حضور خود در انگلیس شکست و در ادامه نیز با سیتی یک سه گانه تاریخی را ثبت کرد. حالا او با تبدیل شدن به اولین شخص واقعی که در کلش اف کلنز ظاهر می شود، دوباره تاریخ ساز شده است.

مهاجمی که در این دوره 32 گل به ثمر رسانده است، از طرفداران قدیمی این بازی است که بیش از دو میلیارد بار دانلود شده است. او حتی یک دهکده قابل توجه درون بازی ساخته است که منجر به این همکاری شد.

استوارت مک گیو، مدیر کل کلش آف کلنز می گوید: وقتی شنیدیم ارلینگ هالند از طرفداران بازی ما است و می خواهد با ما شریک شود، واقعاً یک سناریوی رویایی بود. هالند حدود 10 ساله بود که برای اولین بار کلش آف کلنز را کشف کرد و دهکده ای درون بازی در دنیای فانتزی ساخته است.

هالند می‌گوید: من مدت‌هاست که از طرفداران بزرگ این بازی هستم و همه چیز را در مورد آن می‌دانم، بنابراین ظاهر شدن به عنوان یک شخصیت درون بازی واقعاً جالب است.

فصل ویژه هالند از فردا آغاز می‌شود و تا 31 می ادامه خواهد داشت، و اگر هالند را در میدان نبرد شکست دهید، جوایز اضافی و جایگاهی در جدول امتیازات دریافت خواهید کرد.

در ویدیویی که شرکت سوپرسل منتشر کرده است، یک ارتش از سپاه بربرها پس از شکست در حمله به یک دهکده، ناگهان تکه روزنامه ای با تصویر هالند را پیدا می کنند که با تیتر بزرگ به او لقب بزرگترین مهاجم دنیا داده شده است.

تعدادی از شخصیت های بازی کلش آف کلنز از جمله بربر، آرچر، گابلین، والبریکر و ویزارد یا جادوگر به سراغ هالند رفته و با استفاده از قدرت جادویی ویزارد، او را از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی کلش آف کلنز می کنند.

در ادامه نیز هالند با روپایی زدن و شوت کردن بمبی که در دست شخصیت والبریکر است، به همراه ارتشش به سمت دهکده دشمن هجوم می برد.

دیگر خبرها

  • انتشار سریال آیدا پناهنده از سوم خرداد
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • شخصیت‌های ماندگار در دنیای انیمیشن‌های نوستالژیک
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!