Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:47:12 GMT

قدردانی از 20 مداح برتر دانش‌آموز

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۲۴۶

قدردانی از 20 مداح برتر دانش‌آموز

خبرگزاری آریا - چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با معرفی و تقدیر از 20 شرکت‌کننده برتر این مسابقه در مقاطع مختلف تحصیلی، در فرهنگسرای اندیشه همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آئین تجلیل از نوگلان حسینی چند سالی است که به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و در آن ضمن شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، از نفرات برتر که در طی مرحله داوری برگزیده می‌شوند، تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آیین تاکنون سیزده دوره خود را در این مرکز پشت سر گذاشته و امسال چهاردهمین دوره از نوگلان حسینی به صورت ملی و کشوری با حضور جمع زیادی از نوجوانان رده‌های سنی مختلف به مراحل پایانی خود رسیده و اختتامیه آن در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.
مداحی و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در برپایی مراسمات عزاداری امام حسین علیه السلام در سراسر کشورمان است. آیین نوگلان حسینی در عمر بیش از یک دهه خود تلاش کرده است تا استعدادهای برتر مداحی که توانایی مدیحه سرایی در رثای مظلومیت ائمه اطهار و به ویژه امام حسین علیه السلام را دارند شناسایی کرده و با تجلیل از نوجوانان برگزیده، قدمی در راستای تشویق آنان و تربیت مداحان تراز انقلاب اسلامی بردارد.
چهاردهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگسرای اندیشه و با همکاری شبکه قرآن، سازمان دانش آموزی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و کانون مداحان در حالی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، به شیوه‌ای متفاوت برگزار شد. براساس دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت، این مسابقه برخلاف سال‌های گذشته در سه مرحله مقدماتی، راستی‌آزمایی و داوری نهایی برگزار شد.
در مرحله مقدماتی و پس از اعلام فراخوان، مداحان نوجوان کشور به صورت برخط، فیلم‌هایی از خود ارسال کردند. در این مرحله بیش از 600 دانش‌آموز شرکت کردند. پس از بازبینی و داوری مقدماتی شرکت‌کنندگان، عده‌ای انتخاب شده و برای راستی‌آزمایی به اجرای حضوری در فرهنگسرای اندیشه دعوت شدند. این مرحله با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. در مرحله پایانی نیز، داوران با بررسی مداحی حضوری دانش‌آموزان، نفرات برگزیده را انتخاب کردند. این نفرات در مراسم اختتامیه نوگلان حسینی معرفی و تقدیر خواهند شد.
براساس این گزارش، چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با داوری چهره‌هایی نظیر رحمان نوزانی، شهروز حبیبی ،محمود تاری، سعید نسیمی، حسین درویش و محمد امانی مهر برگزار شد.
مراسم اختتامیه نوگلان حسینی، دوشنبه 27 بهمن ماه، همزمان با سومین روز از ماه رجب و سالروز شهادت امام هادی علیه السلام در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود در این مراسم، از هر مقطع تحصیلی ابتدایی دوره اول، ابتدایی دوره دوم، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم، 5 نفر برگزیده و تقدیر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تجلیل از نوگلان حسینی فرهنگسرای اندیشه برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • تجلیل از دانش آموز وظیفه شناس کوچصفهانی
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش