Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:47:09 GMT

نخستین قربانی کرونای انگلیسی در کاشان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۳۳۷

نخستین قربانی کرونای انگلیسی در کاشان ثبت شد

محمد حاجی‌جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گزارش موارد مثبت از ویروس جهش یافته کرونا در چند منطقه از کشور گفت: با رصد انجام شده نمونه یک مورد بیمار مشکوک به این نوع  ویروس در این منطقه شناسایی و برای انجام آزمایش سنجش توالی ژنی به مرکزهای دارای صلاحیت ارسال شد.

وی افزود: این نمونه مربوط به یک بانوی ۴۵ ساله است که روز گذشته با علایم تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این بانو به علت تشدید علایم، تحت اقدام‌های لازم از جمله لوله‌گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفت اما با وجود تلاش‌های انجام شده، جان باخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ویروس جدید جهش یافته قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، اظهار داشت: ابتلا در سن‌های پایین، شدت بیماری‌زایی و بدحال کردن بیشتر، مرگ و میر زیاد، احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر از دیگر  عامل‌های خطرزا از سوی این ویروس جدید است.

پیشگیری، بهترین روش مقابله با کرونای انگلیسی

حاجی‌جعفری با یادآوری تلاش و عزم جدی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای شناسایی ویروس جهش یافته در این منطقه، نسبت به افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه‌کار مقابله با این ویروس پیشگیری است، از شهروندان خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از سلامتی خود و خانواده در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کاشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کاشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا کاشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، سید محمود تارا نائب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند. 

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند