Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی صبح امروز در کارگروه فرش استان کردستان اظهار کرد: حوزه فرش دستباف طی سال‌های اخیر تغییرات بسیاری داشته به طوری که زنجیره تولید فرش در استان تکمیل شده است.

وی افزود: چند سال قبل فراخوانی برای ایجاد یک شهرک تخصصی فرش با همکاری بخش خصوصی منتشر شد که متاسفانه مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان این حوزه قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: متاسفانه هنوز فرهنگ لازم برای توسعه این صنعت در استان ایجاد نشده و تا زمانی که این صنعت مانند گذشته به چرخه خانوارهای کردستانی بازنگردد نمی‌توان توسعه این صنعت را شاهد بود.

دره‌وزمی یادآور شد: حمایت دولت می‌تواند در توسعه صنعت فرش تاثیر بسیاری داشته باشد و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از کسانی که به این حوزه ورود کرده می‌توان صنعت فرش دستباف کردستان را متحول کرد.

وی بیان کرد: سال گذشته در بحث اشتغال پایدار روستایی در کردستان 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به فرشبافان پرداخت شد و توانست تا حدودی این صنعت را توسعه دهد اما باز هم این میزان کافی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بیمه فرشبافان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه فرشبافی است چرا که موجب امیدآفرینی در میان آنان می شود و بدون دغدغه تنها به دنبال هنرآفرینی باشند.

دره‌وزمی اظهار کرد: در صنعتی مانند پتروشیمی برای ایجاد هر شغل نیاز به یک میلیون دلار اعتبار است و این در حالی است که با پرداخت 10 میلیون تومان به هر فرشباف می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

وی افزود: فرش کردستان امروز با برندسازی که صورت گرفته در سطح جهانی شناخته شده است و این مسئله می‌تواند در توسعه صنعت فرش استان بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: وقتی در سال تنها 6 میلیون دلار صادرات فرش دستباف در کشور انجام می‌شود، این مسئله نشان می‌دهد که در این حوزه موفق عمل نکرده‌ایم چرا که این رقم تنها برای استانی مانند کردستان نیز بسیار ناچیز است.

دره‌وزمی یادآور شد: عدم صادرات فرش دستباف کردستان به خارج از کشور یکی از حلقه‌های مفقوده این صنعت است که همین امر باعث شده این صنعت آنگونه که باید ارزش افزوده ایجاد نکند.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان صادرات فرش دستباف فرش دستباف دره وزمی صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اعتراض طلافروشان چیست؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسوولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

وی افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسوولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

بذرافشان تصریح کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: فعالان این بخش نسبت به شفاف سازی مشکلی ندارند و همکاری های لازم را هم انجام می دهند اما تعدد این سامانه ها و ناهماهنگی نهادها در مورد رفع این مشکل موجب اعتراض فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر شده است.

وی یادآور شد: جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، بسیج اصناف، اتاق اصناف و وزارت صمت داشتیم اما اعلام کردند که قانون باید اجرا شود؛ اما لازم است مسوولین نسبت به اصلاح این رویه اقدام کنند زیرا امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است اما صنعت طلا که پارسال هم مشکلات زیادی داشت از ابتدای امسال دچار بحران شدیدی شده و ممکن است شرایط مالی تولیدکنندگان طلا بحرانی شود.

بذرافشان گفت: ۵۰۰ هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند و ۷۰ هزار نفر فعال صنفی داریم. ما ۳ ماه پیش به فعالان امید دادیم که این ماجرا را پی گیری می کنیم و پی گیری ها را انجام دادیم ولی خروجی نداشت.

وی یادآور شد: بازار راکد است و خریداری نیست و با اجرای این دست از قوانین، اعتراض پیش می آید. فعالان صنف و صنعت طلا از دیروز واحدهای خود را تعطیل و نیمه تعطیل کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229002 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود