Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@05:18:52 GMT

ملاهبت الله رهبر طالبان در کویته پاکستان کشته شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۴۸۶

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هشت صبح افغانستان در ادامه این گزارش اضافه کرد در این انفجار همراه با ملاهبت الله «ملامطیع الله» رئیس اطلاعات و «حافظ عبدالمجید» مسئول مالی این گروه نیز جان باخته است.

این منبع نوشته است این انفجار در یک منطقه حفاظت شده مربوط به حافظ عبدالمجید در منطقه «چالو باوری» شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه طالبان و منابع مستقل دیگر تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

در همین حال «طاریق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در تجمع طالبان در شهرستان «چمتال» استان بلخ ۲۲ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۸ تن دیگر هم زخمی شده اند.

براساس گزارش های منتشر شده انفجار روز گذشته در مسجدی دراستان بلخ نیز باعث کشته شدن ۳۰ تن از اعضای طالبان از جمله شش خارجی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ملاهبت الله طالبان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی