Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:39:42 GMT

تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۵۰۹

تغییر کاربری مسکونی در منطقه یک به صفر رسید

خبرگزاری آریا - شهر: مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال‌های 1390 تا 99 حاکی از بهبود وضعیت در این حوزه است و نشان می‌دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش‌های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در بعضی بخش‌ها به صفر رسیده است.
به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران در بخشی از نشست خبری روز شنبه 25 بهمن 1399 از سروسامان دادن به حوزه شهرسازی و جامه عمل پوشاندن به وعده ها در این حوزه در این دوره از مدیریت شهری گفت و به مطلوب شدن وضعیت در بخش پرونده های دارای افزایش طبقه در سیستم شهرداری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی وضعیت صدور پروانه در منطقه یک به عنوان یکی از مناطقی که درصد قابل توجهی از ساخت و سازها را به خود اختصاص می دهد، سخنان حناچی را تصدیق می کند.
مقایسه عملکرد صدور پروانه در منطقه یک شهرداری تهران طی سال‌های 1390 تا 99 حاکی از بهبود وضعیت در این حوزه است و نشان می‌دهد که تخلفات ناشی از صدور پروانه در بخش‌های مختلف کاهش چشمگیری داشته و حتی در بعضی بخش‌ها به صفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد پرونده های دارای افزایش طبقه از 847 پرونده در سال 91 به یک پرونده در سال 98 و به صفر پرونده در سال 99 رسیده است. همچنین بررسی تعداد طبقات مازاد در پروانه ها حاکی از این است که از مجموع 2833 طبقه مازاد با 906.345 متر مربع ، 2167 طبقه با مساحت 769.616 متر مربع در سال های 90 و 91 ساخته شده است و این درحالی است که این رقم در سال 98 و 99 تنها یک طبقه با مساحت 119 متر مربع بوده است. علاوه بر این پرونده های توسعه بنا برابر با طرح جامع و بند 2 - 8 ضوابط شهرسازی و رعایت صندوق رعایت حقوق مجاورین در سال 99 با توجه به بخشنامه و ابلاغیه مورخ 20/4/98 صورتجلسه شورای معماری در خصوص توسعه بنا با کاهش قابل توجه به 8 پرونده رسید.

بر اساس این گزارش همچنین از 50 پرونده دارای توسعه ثبت تجاری در منطقه یک تنها دو مورد مربوط به سال‌های 96 تا 99 است. علاوه بر این تعداد پرونده های دارای تغییر کاربری نیز در این منطقه به صفر رسیده است و سه سال است که پرونده دارای کسری پارکینگ وجود ندارد و تنها یک پرونده در بخش تغییر کاربری تجاری و یک پرونده نیز در بخش تغییر کاربری اداری به چشم می‌خورد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد در حوزه پرونده های دارای تغییر مشاعات به سه بخش مسکونی، اداری و تجاری به ترتیب به صفر مورد در دو بخش اول و سه پرونده در بخش تجاری در سال 99 تغییر پیدا کرده است. همچنین به گواهی آمارها در سایر بخش‌های باقیمانده در صدور پروانه در منطقه یک نیز تغییرات مثبت دیده می شود به طوریکه از 173 پرونده در سال 91 به 51 پرونده در سال 99 رسیده است.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدور پروانه در منطقه یک پرونده های دارای پرونده در سال تغییر کاربری بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات

تصاویری از یک بمب عمل‌نکرده در بمباران منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را مشاهده می‌کنید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد