Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:47:39 GMT

هویت گذاری ۱۳ هزار راس دام در فارسان

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۵۵۶

هویت گذاری ۱۳ هزار راس دام در فارسان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم کوچکی مدیر جهاد کشاورزی فارسان گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار راس دام سبک و سنگین شامل ۹ هزار راس دام سبک و چهار هزار راس دام سنگین در این شهرستان هویت‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه هزینه هویت‌گذاری دام به عهده دامدار است افزود: عاملان اجرای کار پیش از این از سوی جهاد کشاورزی تعیین و اکنون از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مشخص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پلاک‌کوبی ۱۲۴ هزار راس دام عشایر در چهارمحال و بختیاری

کوچکی با اشاره به اینکه پس از انجام هویت‌گذاری اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود اضافه کرد: این کار به صورت ادامه دار است و به صورت منظم رصد و پایش در این زمینه انجام می‌شود.

او ادامه داد: طرح هویت گذاری دام برای دام‌های دامدارای‌های سنتی و صنعتی اجرا می‌شود.

کوچکی گفت: طبق آمار سال گذشته شهرستان فارسان دارای ۵۰ هزار و ۲۹ راس گوسفند و بره، ۹ هزار راس گاو و گوساله و ۹ هزار و ۵۰۰ راس بز و بزغاله بوده است.

او همچنین به توزیع نهاده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به رویکرد وزارتخانه نهاده براساس تعداد دام موجود و پروانه‌های بهره‌برداری برای هویت‌گذاری دام جذب و توزیع شده است.

کوچکی با بیان اینکه نهاده به میزان کافی وجود دارد اضافه کرد: امسال تقریبا دو هزار و ۲۲۰ تن خوراک و نهاده دامی برای بخش سنتی و یک هزار تن نهاده در بخش صنعتی توزیع شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی هویت گذاری دام دام سبک هزار راس دام هویت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان