Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در مکالمه‌ای تلفنی با نماینده ویژه بایدن در امور آب و هوا، از قصد دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافقنامه بآب و هوای پاریس استقبال کرده و طرفین در خصوص همکاری دوجانبه توافق کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "جان کری" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به آب و هوا، روز شنبه در جریان مکالمه‌ای تلفنی، درخصوص تحقق توافقنامه آب و هوای پاریس تبادل نظر و توافق کردند تا به تماس‌های دوجانبه در این زمینه ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف از تمایل دولت جدید ایالات متحده برای بازگشت به این توافقنامه مهم بین المللی که مبنای قابل اعتماد حقوق بین الملل به منظور حل و فصل مشکلات مربوط به آب و هوا در زمین است، استقبال کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت همکاری‌های بین المللی گسترده برای رفع مشکلات در این زمینه با توجه به عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و طبیعی و البته منافع همه کشورها بدون استثناء، تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد، لاوروف و جان کری در پایان توافق کردند که به تماس‌های دوجانبه بین ساختارهای مربوطه روسیه و آمریکا در رابطه با نزدیک شدن به زمان برگزاری آتی کنفرانس آب و هوای سازمان ملل، ادامه دهند.

دولت بایدن سیاست‌های آب و هوایی بیشتری را اعلام خواهد کردآمریکا رسما از پیمان تغییرات آب و هوایی خارج شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار آمریکا اخبار روسیه سرگئی لاوروف خارجه روسیه آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد