Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@23:17:54 GMT

مقتدی صدر: نجف اشرف پایتخت ادیان است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۶۲۲

مقتدی صدر: نجف اشرف پایتخت ادیان است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر شامگاه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که اطلاعاتی به دست وی رسیده مبنی بر این که برخی افراد، مخالف سفر پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به این کشور هستند.
 
صدر در واکنش به این مسئله نیز ضمن تاکید بر این که آغوش گشودن به روی ادیان کار پسندیده ای است، خاطر نشان ساخت: از سفر پاپ به عراق استقبال می شود و دل های ما پیش از درهای ما به روی وی باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رهبر جریان صدر در پیام توییتری خود همچنین از نجف اشرف به عنوان پایتخت ادیان نام برد و ضمن استقبال از سفر رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق، وی را دوستدار صلح توصیف کرد.
 
صدر در ادامه نوشت: درود خدا بر پیروان پیامبر خدا عیسی (مسیحیان) و حتی (پیروان) پیامبر خدا موسی (یهودیان) ما دامی که همانند رژیم صهیونیستی با ادیان اعلام دشمنی نکردند؛ همه پیروان خاتم الانبیاء محمد (مسلمانان) در صلح و اسلام برادران شما هستند.
 
رهبر جریان صدر در پایان این پیام نیز به همه دوستداران صلح در جهان درود فرستاده و از خود به عنوان خواهان وحدت میان ادیان نام برد.
 
دفتر مطبوعاتی واتیکان اواسط هفته گذشته برنامه سفر پاپ فرانسیس به عراق را اعلام کرد که بر اساس آن، وی به عنوان نخستین رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که از این کشور بازدید می کند، پنجم ماه آینده میلادی (۱۵ اسفند ماه) سفر خود را از فرودگاه بین المللی شهر رم آغاز می کند و همان روز نیز وارد فرودگاه بین المللی شهر بغداد می شود جایی که مورد استقبال شخصیت های عراقی قرار می گیرد.
 
بنا بر اعلام دفتر مطبوعاتی واتیکان، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در بدو ورود به فرودگاه بغداد، در سالن تشریفات فرودگاه با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق دیدار می کند سپس در یک مراسم استقبال رسمی با حضور «برهم احمد صالح»، رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه این کشور، وارد کاخ ریاست جمهوری می شود و پس از آن نیز با اسقف ها، کشیش ها و علمای کلیسای جامع کاتولیک سریانی «بانوی رستگاری» در شهر بغداد دیدار خواهد کرد.
 
بر اساس برنامه اعلام شده، پاپ فرانسیس در روز دوم سفر خود یعنی ششم مارس (۱۶ اسفند) نیز برای دیدار با آیت الله «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان، با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک می کند سپس در یک سفر هوایی دیگر، به شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار می رود تا در کنفرانس میان ادیان در شهر تاریخی «اور» به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) شرکت کند و ظهر همان روز نیز به بغداد بازمی گردد.
 
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در روز سوم سفر خود یعنی هفتم مارس (۱۷ اسفند) نیز راهی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان می شود. جایی که قرار است در فرودگاه بین المللی این شهر، با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت های دینی دیدار کند. سپس با بالگرد به شهرهای موصل و قرقوش در استان نینوا در شمال غرب عراق می رود، بعد از ظهر همان روز نیز به اربیل بازمی گردد تا در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری «فرانسو حریری» این شهر مراسم نیایش برگزار کند و پس از آن نیز به بغداد بازمی گردد تا در چهارمین و آخرین روز سفر یعنی هشتم مارس (۱۸ اسفند) این شهر را به مقصد رم ترک کند.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رهبر مسیحیان کاتولیک جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود