Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره، خیام وقارکاشانی دبیر این دوره از جشنواره تئاتر مهر کاشان، گروهی سه نفره متشکل از فردوس حاجیان، لیلی رشیدی و فرناز ماجدی را به عنوان هیات انتخاب آثار بخش کودک و نوجوان جشنواره منصوب کرد.

فردوس حاجیان شاعر، نویسنده، کارگردان و استاد دانشگاه، متولد ۳ دی ۱۳۴۲ در قائم شهر مازندران (جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی) که به عنوان آموزگار، مجری و مبتکر مجموعه موفق تلویزیونی «شهرک الفبا» شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر (کارگردانی بازیگری ) و دکترای مطالعات تخصصی تئاتر است و چندین مجموعه تلویزیونی عروسکی را برای کودکان تهیه، اجرا و کارگردانی کرده است. وی علاوه بر تالیف کتاب درسی ادبیات فارسی اول و ششم دبستان، مجموعه کتاب‌های «املای سبز»، کتاب «شهرک الفبا»، «آرش پیشرو در گفتگوی تمدن ها» و نویسنده نمایشنامه «آرش شهر سوخته» و در مجموع ۶۵ کتاب آموزشی برای کودکان نوشته و داوری چندین جشنواره تئاتر را نیز به عهده داشته است.

لیلی رشیدی متولد ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل مترجمی زبان فرانسه، فرزند داوود رشیدی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران و احترام برومند است. وی با سریال تلویزیونی «قصه های تا به تا» در دهه هفتاد شمسی که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد.

لیلی رشیدی فعالیت زیادی در تئاتر داشته است که حضور در آثاری چون «اسم»، «مسخ»، «اسکلیگ و بچه‌های پرواز»، «آمدیم، نبودید، رفتیم»، «پروفسور بوبوس»، «دکلره» و نمایش «پرتقال‌های کال» نمونه‌ای از آنها است. همچنین حضور در فیلم‌های سینمایی «خوک»، «شهر موش‌ها ۲»، «شیرین»، «نوک برج»، «سیمای زنی در دوردست» و حضور در سریال های تلویزیونی «فروشگاه»، «آب پریا»، «مهمان‌پذیر طوبی» و «بانکی‌ها» از سوابق هنری وی است.

فرناز ماجدی، کارشناس رشته تئاتر شاخه بازیگری از دانشکده هنر و معماری که بازیگری در نمایش‌های «میمون پشمالو»، «عشق آباد»، «یه کاسه خون»، «پیراهن هزار یوسف»، «مسافر کوچولو»، «گمشده آسمان»، «وقتی ماه باشی»، «کسوف»، «پلی از جنس شیشه»، «یک دل و نصف دلبر»، «معرکه آخر» و «رام کردن زن سرکش» را در کارنامه هنری خود دارد.

شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در کاشان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره از جشنواره و ارسال آثار تا اول اسفند فرصت دارند.

کد خبر 5146313 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مهر کاشان تئاتر ایران فردوس حاجیان لیلی رشیدی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم سینمایی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موسیقی ایرانی کارگردان سینما جایزه سینمایی تئاتر شهر ویروس کرونا جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم برلین شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟