Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حکم قصاص این سه محکوم در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان، خانواده‌های داغدار بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از قصاص منصرف شدند.

هاشمیان افزود: نخستین محکوم به قصاص ۸ سال قبل به دنبال اختلافات خانوادگی سبب مرگ داماد خانواده شد و دومین محکوم هم جوان ۲۱ ساله ایست که دو سال پیش به علت ناتوانی در کنترل خشم، زندگی بهترین دوستش را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سومین محکوم به قصاص هم فردیست که حدود ۱۱ سال پیش در بندرترکمن وقتی ۲۰ ساله بود در دعوای لفظی مرگ دوستش را رقم شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

هاشمیان ادامه داد: حکم قصاص این سه تن به درخواست اولیای دم صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف کمالان و شعبه صلحی زندان گرگان و با کمک ریش سفیدان و معتمدان منطقه، اولیای دم دقایقی پیش از اجرای حکم، از اجرای قصاص منصرف شدند.

این مقام ارشد قضایی استان با قدردانی از اولیای دم گفت: اعضای شورای حل اختلاف در پرونده‌های قتل از پیش برنامه ریزی شده و مواردی که محکوم از کرده خود ابراز ندامت نکند، پادرمیانی نمی‌کنند.

هاشمیان افزود: با رهایی این سه نفر، تعداد محکومین قصاصی که امسال به بزرگواری اولیای دم، فرصت جبران مافات یافتند به ۲۳ تن رسید.

وی با بیان این که همه این افراد در دعوا‌های لفظی و در پی خشم آنی و کنترل نشده مرتکب قتل شده اند گفت: امیدواریم با تقویت مهارت‌های گفتگو و حل منطقی مشکلات، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.


انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهایی از قصاص بخشش قاتل اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس

باشگاه سپاهان چند هدیه به ژوزه مورایس داد.

طرفداری | ژوزه مورایس جدیدترین مسلمان فوتبال ایران است.

ژوزه مورایس پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و از این پس تابع این دین است.

باشگاه سپاهان امروز به همین مناسبات هدیه‌هایی را به مورایس تقدیم کرد که بین آن‌ها قرآن، مهر و تسبیح دیده می‌شود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • هدیه دولت به معلمان اعلام شد/ این مبلغ امشب واریز می‌شود
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان