Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود:در طول سال گذشته از آن رو که فعالیت‌های فرهنگی به هماهنگی نخبگانی نیاز دارد، پیش از تصویب طرح اطلاع‌رسانی صورت گرفت و نقطه‌نظرات نخبگان استان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی با همت استانداری فارس به‌خوبی تدوین شده است، ابراز کرد: ظاهراً برخی استان‌هادر تهیه این سند عقب هستند و از همین رو اقدامات صورت‌گرفته تاکنون ستودنی است و حال که در این مرحله قرار دارد باید در اسفندماه ارائه شده و به تصویب رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن و جامعه

امام جمعه شیراز  ادامه داد:‌ضروری است که مردم قرآن خواندن را بیاموزند؛ اما برنامه‌ای برای دستیابی به این مهم نداشته‌ایم و گرچه نهادهای مردمی و اهل بیتی استان جلساتی در طول هفته برگزار می‌کنند و مدیریت‌های مختلف نیز به این موضوع ورود کرده‌اند نیاز است بیشتر به آن رسیدگی شود.

آیت الله دژکام با اشاره به ساختاری که از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره عنوان شد، گفت: برای دستیابی به این مهم، نیازی به ساختارهای پیچیده در ادارت و سامانه‌های بسیار نیست؛ بلکه بیش از آن، هماهنگ‌سازی بین فعالیت‌ها اهمیت دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: آنچه حوزه دولتی و نهادهای حاکمیتی در زمینه‌های فرهنگی هزینه می‌کنند در وضعیت فعلی در مقابل آنچه مردم انجام می‌دهند، شایان توجه نیست؛ اما انگیزه‌بخش است و گروه‌های مردمی را به ادامه فعالیت‌ها دلگرم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ باید گامی مهم در عرصه ترویج فرهنگ قرآن و عترت برداریم، افزود: از آنجا که هدف، توسعه فرهنگ قرآن و عترت در سال آینده است، ضروری است عنوان شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی به شورای قرآن و عترت استان فارس تبدیل شود؛ همچنین ایجاد کارگروه‌ها در ادامه کار و در صورت لزوم صورت گیرد و کارگروهی پیش از آغاز به کار تشکیلات تعریف نشود اگر لازم شد کار گروهی تشکیل شود و پیش از آغاز تشکیلات تعریف نشود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه وضعیت پرداختن به قرآن در جامعه مطلوب نیست، اظهار کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد آماده ظهور شود باید قرآن‌خوان باشد و سال ۱۴۰۰ زمان مناسبی است که اهتمامی جدی در این زمینه صورت گیرد تا مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

تعدد سامانه‌ها و کارگروه‌ها معضل شده است

استاندار فارس نیز در این نشست  با بیان اینکه در کشور با مشکل تعدد سامانه‌ها و کارگروه‌های مختلف مواجهیم، گفت: این موضوع معضل شده است و وجود چندین کارگروه، برای شورای توسعه قرآن و عترت وقت‌گیر و پیچیده خواهد بود؛ از همین رو باید دسته‌بندی موضوعی تعریف کرد.

عنایت‌الله رحیمی خواستار ایجاد کارگروهی عملیاتی همراه با تبلیغ و اطلاع‌رسانی به جای چندین کارگروه به‌منظور تشکیل شورای قرآن و عترت شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقشه مهندسی فرهنگی استان و تحقق بخشی به منشور توسعه قرآنی و خانواده متعالی در دستور کار است، ابراز کرد: آیین‌نامه شورای عالی توسعه قرآنی در سال‌های پیش در کشور تعریف شده، اما عملیاتی نشده است و هم‌اکنون می‌تواند ذیل شورای فرهنگ عمومی در فارس بومی‌سازی شده و اجرایی شود.

صابر سهرابی افزود: در ساختار اولیه شورای فرهنگ عمومی استان، شورای توسعه قرآن و عترت ذیل شورای فرهنگ عمومی فعالیت خواهد کرد.

یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با دو دستور کار برگزار شد. دستور کار نخست مربوط به تشکیل شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی و دستور کار دوم به موضوع نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس اختصاص یافت.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی لطف الله دژکام سند مهندسی فرهنگی شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی لطف الله دژکام سند مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی لطف الله دژکام سند مهندسی فرهنگی شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی استان مهندسی فرهنگی قرآن و عترت فرهنگ قرآن استان فارس توسعه قرآن دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی باهدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس و تمدن ایرانی از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل بندر ماهشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: این رویداد با همکاری منطقه۳ نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، دریابانی بندر ماهشهر، اداره شیلات شهرستان بندر ماهشهر، آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندرامام خمینی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده مردم شناسی، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و پایگاه‌ منظر فرهنگی‌ تاریخی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با هدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس برنامه‌های متنوعی از جمله رژه دریایی با حضور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فرماندهی دریابانی و اداره شیلات با مشارکت ۱۵۰ شناور سبک و نیمه سنگین در آب‌های آزاد خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ارسطوزاده گفت: طی برنامه‌های روز خلیج همیشه فارس در شهرستان بندر ماهشهر، یک زنجیره انسانی با حضور دانش‌آموزان بندر ماهشهر و بندرامام خمینی بر روی آب‌های آزاد خلیج فارس تشکیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: در این رویداد، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک‌های بومی اقوام ایران‌زمین “داگِشت” نیز از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای فردوسی بندر ماهشهر برگزار خواهد شد. همچنین، همایش پژوهشی در عرصه مردم‌شناسی خلیج فارس نیز جزء برنامه‌های مدنظر در روز ملی خلیج‌فارس خواهد بود.

او بیان کرد: این رویداد یک فرصت مناسب برای ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت ارزش‌های فرهنگی و طبیعی خلیج‌فارس است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود