Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایی گفت: دولت باید با همه توان، مسیر را برای فعالیت کارآفرینان باز کند و کارآفرینان هم به این موضوع به چشم یک جهاد نگاه کنند و نقش موثر خود را با کشف انسان‌های ارزش‌آفرین ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت دو یادواره شهدای شهرستان تایباد و شهرستان تربت جام به خراسان رضوی سفر کرده است، صبح یکشنبه ۲۶ بهمن با اعضای مجمع خیرین کارآفرین خراسان رضوی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در این دیدار، ضمن تبریک ماه رجب و با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی و نوکری مردم گفت: امروز کشور ما در در یک جبهه اقتصادی و نبرد سخت و بی صدا قرار دارد. در جبهه نبرد اقتصادی، صدای انفجار شنیده نمی‌شود اما آثار آن را در کوچه و خیابان و خانه‌های مردم می‌بینیم. این نبرد اقتصادی از ضعف ما شروع شده کما اینکه جنگ تحمیلی هم با حمله ارتش عراق زمانی آغاز شد که ما دچار بی‌نظمی و آشفتگی در نیروهای سیاسی و نظامی بودیم.

وی افزود: این بار دشمن مطالعه کرده و دیده که اقتصاد ایران بدون مرز و سرباز است. مردم گلایه‌مندند و می‌گویند کاش کسی می‌گفت من سخنران نیستم من سربازم. شما کارآفرین‌ها سرباز اقتصاد ملی هستید. از فروش نفت ما جلوگیری کرده‌اند، صادرات و واردات ما را محدود کرده‌اند و به بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی فشار آورده‌اند که با کشور ما همکاری نکنند. وقتی تجارت ایران با مشکل روبرو شود، بازخورد این اتفاق می‌توانست به تضعیف نظام از درون منجر شود که بحمدالله مردم هشیار بودند اما ای کاش از این فرصت برای اصلاح نقاط آسیب‌پذیر استفاده می‌کردیم و مشابه اقتداری که در دفاع به دست آوردیم را در اقتصاد پیدا می‌کردیم. ما در جنگ دو خرمشهر را در جنگ آزاد کردیم، یکی شهری زیبا و مظلوم در خوزستان و یکی اقتدار دفاعی کل ایران که فتح دوم بالاتر و بزرگ‌تر از فتح اول است.

رضایی گفت: از اواخر دولت آقای احمدی نژاد، تحریم‌های اقتصادی شروع شده و ما نتوانسته‌ایم اقتدار اقتصادی را به دست بیاوریم. شما خیریه‌ها که مستقل از دولت هستید می‌توانید از ظرفیت‌های خود در جهت اشتغال آفرینی و جهش تولید اقتصادی استفاده کنید. کارآفرینی بسیار مهم است. ایجاد کسب و کار، محصول فراهم شدن شرایط مناسب در محیط رقابتی و متنوع کسب و کارها است که به چهار عامل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی مرتبط است. البته محیط کسب و کار با سهولت ایجاد کسب و کار متفاوت است اما این دو مفهوم، نزدیک به هم هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارآفرینی معمولاً مرتبط با تشخیص فرصت‌ها، تولید و خلق فرصت‌ها است. نوآوری، خلاقیت و فرصت‌هایی که در بازار هست را باید تشخیص بدهیم تا موفق شویم. شناخت بازارها و نوآوری در فناوری و ارائه محصول، به ارزش آفرینی کارآفرینان مرتبط می‌شود. مهارت لازم است اما کافی نیست. انسان‌های ارزش آفرین اگر توانمند شوند، می‌توانند با کنترل هیجانات خود، موفق شوند.

رضایی تصریح کرد: اگر بتوانیم چنین مدیران ارزش آفرینی را پیدا کنیم که فرصت‌های بازار را به نفع اقتصاد ملی تشخیص دهند، در همین شرایط تحریم‌های اقتصادی، بازارهای جدیدی را پیدا می‌کنند. الان بازار داخل و منطقه آسیای جنوب غربی، تشنه کالاهای ساخت ایران است و نباید برای تولید و ارائه محصولات ایرانی تردید کرد. اکنون بهترین موقعیت برای جهش کارآفرینان است و هیچگاه دولت‌های ایران مثل این دوره به کارآفرینان محتاج نشده بود زیرا بواسطه تحریم‌های ظالمانه، نفت را از دولت گرفته‌اند. بازار داخل و منطقه هم نیازمند کالاهای ایرانی است اما از این دو فرصت استفاده نشده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع کارآفرینی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید محوری قرار گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید با همه توان، مسیر را برای فعالیت کارآفرینان باز کند و کارآفرینان هم به این موضوع به چشم یک جهاد نگاه کنند و نقش موثر خود را با کشف انسان‌های ارزش‌آفرین ایفا کنند. ان‌شاءالله با این رویکرد، در حمایت و توانمندسازی محرومان موفق می‌شویم و تحریم‌ها را خنثی یا کم اثر خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزش آفرین تحریم ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹

بازارهای نوظهور جهان به‌دنبال تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا خواهند کرد. این بازارها با سریع‌ترین رشد همگی در آفریقا یا آسیا قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیش‌بینی می‌شود که بازارهای بزرگ در حال ظهور نقش زیادی در تقویت رشد اقتصادی جهانی در آینده ایفا کنند که این امر ناشی از تغییرات جمعیتی و طبقه مصرف‌کننده در حال رشد است. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از کشورهای کوچک‌تر به دلیل ذخایر غنی منابع طبیعی و سایر عوامل، شاهد رشد دو برابری میانگین جهانی اقتصاد خود در پنج سال آینده باشند. با این حال افزایش سطح بدهی خطراتی را برای فعالیت‌های اقتصادی آینده ایجاد خواهد کرد.

۱۰ بازار برتر در حال ظهور

سریع‌ترین اقتصادهای نوظهور بر اساس پیش‌بینی‌های نرخ رشد مرکب سالانه تولید ناخالص داخلی واقعی در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ عبارتند از:

گویان ۱۹.۸ درصد

موزامبیک ۷.۹ درصد

رواندا ۷.۲ درصد

بنگلادش ۶.۸ درصد

اتیوپی ۶.۷ درصد

نیجر ۶.۷ درصد

اوگاندا ۶.۶ درصد

هند ۶.۵ درصد

ویتنام ۶.۴ درصد

سنگال ۶.۳ درصد

پیش‌بینی می‌شود گویان به‌عنوان سومین کشور کوچک آمریکای جنوبی از نظر مساحت، پس از اکتشافات اخیر که ذخایر نفت این کشور را به ۱۱ میلیارد بشکه رساند، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۹ سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان باشد. این کشف قابل‌توجه ذخایر نفتی در سال ۲۰۱۵ توسط اکسون‌موبیل انجام گرفت و رشد اقتصادی این کشور را تنها در پنج سال گذشته چهار برابر کرد. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت این کشور از ۶۴۵ هزار بشکه در روز به ۱.۲ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۸، این کشور ۸۰۰ هزار نفری بالاترین تولید سرانه نفت خام را داشته باشد و برای اولین بار از کویت پیشی بگیرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بنگلادش که ۸۵ درصد صادرات آن توسط صنعت نساجی هدایت می‌شود، بیشترین رشد را در آسیا داشته باشد. این کشور طی ۳۰ سال گذشته حتی یک سال رشد منفی نداشته است.

کد خبر 750576

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم