Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:26:07 GMT

«عبدالرضا مزاری جلالی» هنرمند گیلانی آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۳۷۱۸

«عبدالرضا مزاری جلالی» هنرمند گیلانی آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سخاوت حضورش در میان سال‌ها و در گذار فصول، تکرار بارانی از مهر بود که کودکان و نوجوانان را می‌نواخت و آنان را به خودباوری، خویش‌اندیشی و اخلاق‌مداری دعوت‌ می‌کرد.

عبدالرضا مزاری جلالی که به سال ۱۳۴۴ در شهرستان آستانه‌اشرفیه استان گیلان و در خانواده‌ای فرهنگ دوست چشم به جهان گشود، براین باور تا پایان وفادار ماند که کودکانند که دقیق و نکته‌سنج، ساده و بی‌ریا به روز‌های روشن فردا می‌اندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقت بی‌مثالش در شناسایی استعداد‌های کودکان و نوجوانان در کسوت مربی و کارگردان تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت، زمینه‌ساز ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانانی شد که بعد‌ها خود در عرصه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات، صاحب آثاری ماندگار شدند و در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، حرفی برای گفتن داشتند.

این شاعر، هنر‌مند و نویسنده، بعد‌ها با هدایت مربیان در قامت کارشناس مسؤول هنری، این بخش از فعالیت‌های کانون را با نکاتی راهبردی به رشد و بالندگی و شکوفایی بیش‌ازپیش ‌رساند و موفقیت‌های ارزشمندی در سطح بین‌المللی، کشوری و استانی رقم زد.

وی که در عرصه‌ بازیگری کارگردانی و نمایاندن ظرافت‌های پیدا و پنهان این هنر به مخاطبان نقش‌آفرین بود، طی سال‌ها با داوری جشنواره‌های مختلف، عضویت در شورای برنامه‌ریزی هنری کانون پرورش فکری کشور و برگزاری کارگاه‌های هنری در خارج از مرز‌های جغرافیایی ایران اسلامی، تدریس و خلق آثار ارزشمند و اثر‌گذار، خلاقیت و توانمندی‌هایش را در عرصه‌ی فرهنگ و هنر به نمایش گذاشت.

دریغ و درد، ایران و گیلان که امروز سوگواری هنر‌مند، همکاری اندیشمند، شاعری پرتوان و نویسنده‌ای خلاق است که سال‌ها با کودکان عاشقانه زیست و از هیچ کوششی برای اعتلای فرهنگ ایران و گیلان دریغ نورزید و تا واپسین روز‌های حیات، به فرهنگ، ادبیات و هنر می‌اندیشید.

گرچه، فقدان جبران‌ناپذیرش را صبورانه صبوری می‌کنیم، براین باوریم که صدای ماندگارش در «صدا‌ساز‌ها»، اعجاز کلامش در «برنجک»، ایده‌های خلاقش در «فرفره‌ها» و تازگی اندیشه‌اش در «چوب‌ها و ریشه‌ها» هماره زنده است؛ آثار و آفرینش هنرمندانه برای کودکان و نوجوانان که در اندیشه‌های آینده‌سازان به یادگار خواهد ‌ماند.

مزاری جلالی که در سال‌ها حضور خود در کانون پرورش فکری استان گیلان (۱۳۵۹ تا ۱۳۹۴) و بعدها در کسوت فعال فرهنگی، هنری نقش غیرقابل‌انکاری در رشد و بالندگی فرزندان این دیار داشت، سرانجام شامگاه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در جوار رحمت حق ساکن شد.

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان این فقدان جان‌سوز را ابتدا به خانواده محترم مزاری جلالی و بازماندگان، خانواده بزرگ کانون و تمامی دوستداران فرهنگ و هنر کشور و تسلیت گفته و علو درجات و مغفرت واسعه الهی را بری آن عزیز زنده‌یاد از درگاه ایزد منان خواستارند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: هنرمند گیلانی کودکان و نوجوانان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، پنج هزار دانش آموز شرکت کنندگان رویدادهای باغ هنر هستند که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم