Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:14:52 GMT

راهنمای خرید و فروش مطمئن انواع ویلا و زمین در شمال

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۳۸۲۲

راهنمای خرید و فروش مطمئن انواع ویلا و زمین در شمال

شاید برای شما سوال پیش بیاید که خرید زمین بهتر است یا خرید ویلا؟ این یک تصمیم شخصی است که نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید، خرید زمین در شمال برای برخی مناسب‌تر است و گروهی صرفاً با خرید ویلا به سمت کمال سوق خواهند یافت. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری چه از راه خرید ویلا در شمال و چه از راه خرید زمین در شمال ، هردو سود خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خرید ویلا در شمال ، با گزینه های زیادی رو به رو هستید اما ابتدا باید هدف خود را از این کار مشخص کنید و منطقه شمالی مورد نظر خود را برای خرید ویلا ، تعیین کنید.  در ادامه بهترین مناطق برای خرید ویلا را به شما معرفی میکنیم.

مناطق مناسب برای خرید ویلا در شمال

امروزه افراد زیادی علاقمند هستند که در شهرهای شمالی کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند، در میان زمینه های مختلفی که برای سرمایه گذاری در شمال وجود دارد، خرید ویلا در شمال جزو اولین گزینه هایی است که انتخاب می شود.

امروزه افراد زیادی علاقمند هستند که در شهرهای شمالی کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند، در میان زمینه های مختلفی که برای سرمایه گذاری در شمال وجود دارد، خرید ویلا در شمال جزو اولین گزینه هایی است که انتخاب می شود.

از بین شهرهای زیبای استان مازندران، بابلسر و سرخرود از منطقه های مناسب هستند که شما می توانید برای خرید ویلا در شمال انتخاب کنید.

خرید ویلا در بابلسر

دارای شهرک های قدیمی و جدید می باشد که ، تنوع در انتخاب ویلا را برای ما چند برابر کرده است، علاوه براین ها آب و هوای تمیز وسالم این شهر هرکسی را مجذوب خود می کند.

بابلسر دارای مرکز خرید های قابل توجهی هم می باشد که لوازم مورد نیاز وخاصی را به خریداران خود عرضه می کنند و از امکانات خوبی برخوردار هستند.

امنیت برای خرید ویلا در بابلسر، حرف اول را میزند ، از طرفی دیگر ارزش واقعی ملک با قیمت خریداری شده برابر است و ویلا در هر قیمتی وجود دارد و شما میتوانید ویلای مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

خرید ویلا در بابلسر تنها بخاطر ویژگی ها ی گفته شده خلاصه نمی شود این شهر دارای مناطقی است که بافت قدیمی و روستایی داردو خیلی افراد علاقمند به زندگی در چنین جایی هستند، برای همین بابلسر در این زمینه نیز مورد توجه است.

خرید ویلا در سرخرود

خرید ویلا در سرخرود انتخابی است که خیلی از افراد برای سرمایه گذاری خود انتخاب میکنند و هدفشان علاوه بر داشتن ملک ، رسیدن به سود است. این شهر با زیبایی های ویژه‌ ، آب و هوای دلنشین و ساحل چشم ‌نوازی که داره همه مسافران را وسوسه می کند تا در صورت داشتن شرایط مناسب برای خود در این مناطق ویلایی را خریداری نماید ، علاوه بر استفاده شخصی، با گذشت زمان ، بر سرمایه آن فرد اضافه خواهد شد.

همچنین این شهر، به دلیل گردشگر پذیر بودن و  امکانات مناسب شهری و خدماتی و رشد ساخت و ساز در این شهر، جزو هدف های خوب جهت سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال می باشد.

لازم به ذکر است که شهر سرخرود دارای ویلاهای مختلف ساحلی، جنگلی و شهرکی بسیار زیادی می باشد که می توان با انتخابی درست و راهنمایی گرفتن از متخصصان این حوزه سرمایه گذاری کم ریسک و پرسودی را انجام داد.

از نکات مهمی که باید هنگام خرید ویلا در شمال رعایت شود.

چه مقدار هزینه برای خرید ویلا در شمال در نظر دارید؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خرید ویلا در شمال ، ارزیابی قیمت ویلا در شمال است. فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید ویلا در کدام یک از شهرهای مازندران را دارید ، اما بسیار مهم است که شما در حال پیدا کردن چه ویلایی هستین مانند ویلای ساحلی، جنگلی یا ویلای کوهستانی در این صورت با گزینه های مختلفی از قیمت‌ها برخورد می‌کنید.

محاسبه قیمت ویلا در شمال به دو دسته تقسیم‌ می‌شود. به همین دلیل، محاسبه قیمت زمین که ویلا روی آن ساخته شده است با این متر مربع محاسبه می‌شود و عدد به دست آمده با قیمت ساخت ویلا به ازای هر متر مربع، جمع میشود. قیمت کلی باید به صورتی باشد که درصد سود حاصل از خرید و فروش برای مشاور املاک نیز در آن لحاظ شده باشد.

توجه به معماری و ساخت ویلا

طراحی بی نظیر و معماری منحصر به فرد در کنار استفاده از مصالح باکیفیت و مستحکم  از استانداردهای ساخت در یک منطقه‌ی جغرافیایی عالی، از جمله ویژگی های یک فروشنده‌ی معتبر می باشد که در هنگام خرید ویلا باید این نکات را مدنظر داشته باشید. فاکتوری که می تواند خرید شما را به یک ملک ابدی تبدیل کند، انتخاب فروشنده معتبر است. پس سعی کنید تمامی انتظارات خود از ویلا را بازگو کنید و تمامی جوانب  را بسنجید و بعد اقدام به خرید کنید.

ملک میان چند نفر مشاع است؟

 فروش ملک مشاع به سبب تعدد مالکین و عموماً اختلاف میان ایشان ممکن است دشوار باشد و حتی معمولاً در مقایسه با ملکی که یک مالک دارد (ملک مفروز) معمولاً افت قیمت خواهد داشت، اما باید بدانیم که هریک از مالکان مشاع بدون اجازه دیگر مالکان، حق دارد نسبت به سهمی که مالک است، اقداماتی از قبیل: فروش و اجاره را انجام دهد. به این‌گونه اقدامات در اصطلاح «تصرفات حقوقی» گفته می‫شود.

هرچند تصرفات حقوقی مثل فروش سهم مشاع از ملک به موجب قانون ممکن می‌باشد، ولی هرگونه تصرف مادی در ملک مشاع منوط به اجازه (اذن) تمام شرکاء خواهد بود، چرا که با توجه به مالکیتِ مشاعی ایشان در هر ذره، هر تصرفی در سهم خود به منزله تصرف در سهم دیگری نیز خواهد بود.

تعییین وضعیت مالکیت وحساسیت روی سند

زمانی که قصد خرید ویلا یا زمین را دارید، باید از مشاوران حرفه ای که می توانند سند مالکیت مربوط به ملک را کاملاً بررسی کنند کمک بگیرید. متأسفانه افرادی سودجو ممکن است یک ملک را به چندین نفر بفروشند و بعد نتوانید آن ها را پیدا کنید. قطعاً افراد دیگر نیز به اندازه شما هزینه پرداخت کرده اند و خود را در مالکیت بر حق می دانند. پس قبل از هر کاری از صحت و سقم سند اطمینان حاصل کنید.

امنیت ویلا

به تغییرات آب و هوایی و فرسایش خاک دقت کنید.

در نظر داشته باشید که در مناطق ساحلی تغییرات آب و هوایی و بالا و پایین رفتن آب و فرسایش ناگهانی خاک هستند. کافی است دو روز بارندگی پشت سرهم داشته باشید تا متوجه شوید ویلایی که در شمال خریدید تبدیل به نا امن ترین مکان برای زندگی شده است. بهتر است قبل از اقدام به خرید ویلا در شمال مکانی که می خواهید ویلای خود را در آنجا خریداری کنید به خوبی بررسی کنید و تغییرات آب و هوایی آن را حتی در طول چند دهه گذشته بررسی کنید.

 خطر طوفان و سیل را فراموش نکنید

خوشبختانه کمتر موضوع طوفان در اطراف سواحل دریای شمال آزار دهنده بوده است. هر چند سیل موضوعی نیست که به راحتی بتوان حتی در مناطق غیر ساحلی هم پیش بینی کرد. با این وجود بهتر است ویلا شمال خود را در مناطقی خریداری کنید که امکانات شهر سازی بهتر و با زیر سازی بهتری داشته باشد . ویلا شمال شما باید ، بهترین مصالح در ساخت آن به کار رفته باشد تا در برابر سیل و طوفان و حتی رطوبت مقاوم باشد.  دریافت بیمه مسئولیت و حوادث طبیعی را فراموش نکنید.

امکانات ویلا

 از امکانات اولیه ویلا مانند آب، برق و گاز مطمئن شوید

اکثر ویلاها در شمال کشور دارای امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز هستند و با یک بازدید ساده می‌توانید از آنها مطمئن شوید. اگر قصد خرید ویلا شمال در جنگل را دارید ممکن است این امکانات را نداشته باشد، و در برخی موارد برای تأمین آب از چاه آب استفاده می‌شود که توصیه می‌شود موارد بهداشتی را در نظر بگیرید و سطح سلامت آن را بسنجید. ترجیحاً سعی کنید ویلایی را خریداری کنید که شبکه فاضلاب آن به دریا ریخته نشود.

سیستم تهویه مناسب

به دلیل رطوبت هوا ، وجود تهویه مناسب در داخل ساختمان ضروری است و کسانی که به این آب و هوا عادت ندارند باید هنگام خرید ویلا درشمال نسبت به رفع نواقص ویلا اقدام کنند.

7 معیار خرید ویلا در شمال که باید به آنها توجه کرد.

مالکیت ویلا :

مالکیت ویلا یکی از معیارهای مهم برای خرید ویلا در شمال محسوب می شود، ویلاهای که دارای سند شش دانگ و رسمی می باشند بسیار مطمئن بوده و ارزش خرید بالایی دارند، ولی در این میان هستند ویلاهایی که بصورت قولنامه ای بفروش می رسند این گونه ویلا ها شاید قیمت پایین تری داشته باشند و این قیمت پایین گول زننده باشد ولی باید توجه کرد که ممکن است برخی ها قصد سواستفاده و کلاهبرداری را داشته باشند. ویلاهای سند دار چندین برابر ویلاهای قولنامه ای رشد می کنند.

موقعیت جغرافیایی :

در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ویلا وبهره مندی از امکانات شهری بسیار مهم می باشد، ویلاهایی که در مسیر های دور قرار دارند دارای امکانات کمی می باشند و افراد برای رسیدن به ویلای خود باید مسیر طولانی و سختی را طی کنند.

بسیاری از خریداران و سرمایه گذارن آشنایی کافی با معیارهای لازمه جهت خرید ویلا را ندارند، اینجاست که بودن یک مشاور املاک معتبر و باسابقه الزامی می باشد.

مسیر ویلا :

یکی دیگراز معیار های خرید ویلا در شمال راه دسترسی به آن است. اگر این مورد را جدی نگیرید بعد از مدتی استفاده از ویلایتان بجای خلاص شدن از ترافیک و رسیدن به آرامش در کنار خانواده ، باز هم درگیر مسائل ترافیکی شدید و یا سختی راه برای رسیدن به ویلای خود خواهید شد. آنجا تازه متوجه خواهید شد که خرید یک ویلا در یک منطقه شلوغ، بجای اینکه شما را به آرامش برساند، بلکه بیشتر دچار مسائلی همچون اضطراب شهری و … خواهید شد، پس حتما این معیار رو بیشتر مورد بررسی قرار بدهید.

کم حادثه بودن منطقه ویلا :

خطرات احتمالی طبیعی مانند بارش باران ، سیل ، برف و... است. بنابراین قبل از اقدام به خرید ویلا در سرخرود به شرایط جغرافیایی مثل سیل گیر بودن محل، قرار داشتن ویلا در منطقه خطر ریزش کوه، قرار داشتن ویلا در حریم رودخانه و یا استاندارد بودن سازه در مقابل برف و باران های شدید اطمینان حاصل کنید، چرا که توجه نکردن به این نکات می‌تواند علاوه بر بالا آوردن هزینه های بیشتر شما را برای همیشه پشیمان کند.

ویوی ویلا :

یکی از معیارهای جذاب برای خرید ویلا در سرخرود ، ویوی آن ویلا است. شما میتوانید یک ویلای شهرکی با نمای زیبای داخلی به همراه کوه و یا یک ویلا در کنار ساحل زیبای سرخرود را داشته باشید؛ همچنین می توانید یک ویلا با دید جنگلی را داشته باشید. این مورد بسته به بودجه و سلیقه شما متفاوت است.

نزدیکی ویلا به مراکز خرید :

نزدیکی به مراکز خرید، دریا، جنگل و … یکی دیگر از معیارهای خرید ویلا در سرخرود است. معمولا نزدیک بودن ویلا به مراکز خرید و تفریحی مثل دریا و جنگل از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر شما می‌توانید با پرس و جو و یا نگاه کردن به نقشه از این مورد مطمئن شوید.

آرام بودن محیط ویلا :

آخرین معیاربرای خرید ویلا در سرخرود آرام بودن محیط آن است. قطعا آرامش محیطی که ویلا در آن ساخته شده است، بسیار اهمیت دارد ، برای همین اگر سکوت  و آرامش محیط ویلایی که میخواهید خریداری کنید برایتان مهم است، بهتر است به منطقه ای که قصد دارید در آن ویلا داشته باشید، توجه کنید. اگر در هنگام خرید ویلا به این موارد توجه کنید، شک نکنید که متناسب با بودجه خودتان صاحب ویلایی می‌شوید که با ورود به آن می‌توانید صاحب آرامش لازم می‌شوید.

برای اینکه معامله ای کم ریسک و ماندگار تجربه کنید ، شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره های تخصصی در رابطه با خرید و فروش ویلا و زمین در شهرهای شمالی بابلسر، سرخرود ، نوشهر و... به وب سایت مشاورین املاک جهان مراجعه کنید و از خدمات رایگان این گروه بهره مند شوید.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ویلا سرمایه گذاری زمین خرید و فروش برای خرید ویلا در شمال هنگام خرید ویلا سرمایه گذاری خریداری کنید داشته باشید یک ویلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی

فرارو- خرید و فروش اقساطی خودرو کارکرده را باید جدید‌ترین راهکار خریداران و فروشنده‌ها در بازار بدانیم.

به گزارش فرارو؛ همزمان با افزایش قیمت خودرو در سال‌های گذشته و انتشار گاه و بیگاه اخبار مربوط به رکود شکل‌گرفته در بازار، بخشی از خریداران راهی جز خرید اقساطی خودرو پیدا نمی‌کنند. همزمان فروشنده‌ها با تن دادن به معامله اقساطی، از یک طرف از شر خودرو باقی‌مانده در پارکینگ و مخارج نگه‌داری از آن خلاص می‌شوند و از یک طرف دیگر به لطف سودی که به معامله تعلق می‌گیرد، دنبال جبران ضرر و زیان می‌روند. فروش اقساطی خودرو برخلاف چیزی که احتمالا تصور می‌کنید، فقط به‌مدل‌های اقتصادی و داخلی محدود نمی‌شود و خیلی از فروشنده‌ها بابت فروش ماشین‌های مونتاژی و میلیاردی بازار، از پیدا کردن مشتری دست‌به‌نقد ناامید شده‌اند.

قیمت پراید صفرکیلومتر با احتساب معدود مدل‌های باقی‌مانده‌ای که در بازار وجود دارد، حول‌وحوش ۳۵۰ میلیون تخمین زده می‌شود، اما فروشنده‌ای حاضر شده پراید دست‌دوم مدل ۹۰ را با قیمتی نزدیک ۲۰۰ میلیون به‌شکل اقساطی بفروشد.

پرایدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، در این چند سالی که از عمرش می‌گذرد، حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده چیزی حدود یک‌چهارم از اصل پول تعیین شده برای خودرو را به‌شکل اقساطی و تحویل چک صیادی دریافت می‌کند.

کوییک دنده‌ای ساده که از خط تولید سایپا کنار رفته در بازار مدل‌های صفرکیلومتر کمی بیش از ۳۶۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود. یکی از فروشنده‌های کوییک دنده‌ای مدل ۹۹ که در این سال‌ها ۳۸ هزار کیلومتر با خودرو راه رفته، آن را با رقمی بالاتر از مدل‌های صفرکیلومتر آگهی کرده است! چقدر؟ ۳۷۰ میلیون.

فروش اقساطی این کوییک به‌شکلی است که خریدار باید در قدم اول پولی در حدواندازه ۲۰۰ میلیون به عنوان پیش‌پرداخت بپردازد و بابت اقساط سه گزینه خواهد داشت. شش ماهه، ۳۵ میلیون. ۱۲ ماهه ۲۰ میلیون و ۲۴ ماهه ۱۳ میلیون. اینطوری خرید اقساطی خودرو با انتخاب بازپرداخت شش ماهه حدود ۱۰۰ میلیون کمتر آب می‌خورد.

فروش اقساطی خودرو فقط محدود به مدل‌های اقتصادی و داخلی نمی‌شود و انگار بخشی از خریداران برای سوار شدن شاسی‌بلند‌های مونتاژی و وارداتی هم از چنین شگردی برای خرید خودرو استفاده می‌کنند.

چانگان CS۳۵ مونتاژی مدل ۹۷ یکی از همین گزینه‌هاست. مدلی که بعد ۸۶ هزار کیلومتر کارکرد، با قیمت پایه ۹۵۹ میلیون به شکل اقساطی فروخته می‌شود. فروشنده حداقل مبلغ مورد انتظار برای پیش‌پرداخت را ۷۰۰ میلیون تعیین کرده و در شش قسط انتظار پرداخت چک‌های ۱۱۱ میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی را دارد. نهایتا بعد اتمام اقساط، خریدار چیزی نزدیک یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون یعنی ۴۰ درصد بیشتر از رقم پایه اولیه به حساب فروشنده واریز می‌کند.

جک J۴ در دسته ارزان‌ترین مونتاژی‌های بازار قرار می‌گیرد و جزو معدود مدل‌های زیر یک میلیارد است. همین جمله برای افزایش توجه‌ها به خرید جک J۴ کفایت می‌کند و از قضا فروشنده‌ای برای پیدا کردن مشتری سراغ فروش اقساطی رفته است.

قیمت جک J۴ کارکرده‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، از طرف فروشنده حدود ۷۹۰ میلیون یعنی رقمی نزدیک مدل‌های صفرکیلومتر تعیین شده است. تصمیمی که احتمالا به‌خاطر کارکرد پایین خودرو گرفته شده. شرایط فروش اقساطی این مدل به شکلی است که رقم پیش‌پرداخت اولیه ۵۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود و خریدار در ۳۰ قسط باید برای پاس کردن اقساط ۱۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی دست به کار شود. قیمت جک J۴ کارکرده‌ای که درباره آن صحبت می‌کنیم، با این اوصاف بعد دو سال و شش ماه از آغاز بازپرداخت اقساط به حدود ۹۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

سوبا M۴ را می‌توانیم جزو گران‌قیمت‌ترین سواری‌های مونتاژی فعلی بدانیم. قیمت سوبا M۴ در کارخانه یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون است، اما در بازار آزاد در دسته مدل‌های دو میلیاردی قرار می‌گیرد و به‌طور متوسط دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون آگهی می‌شود.

قیمت سوبا M۴ دست‌دوم مدل ۱۴۰۲ که کمتر از پنج هزارکیلومتر راه رفته، در یکی از آگهی‌های فروش دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون قید شده است.

فروشنده که احتمالا یکی از نمایشگاه‌داران غرب تهران است، در ازای ۷۶۰ میلیون به‌عنوان ودیعه اولیه و ۳۰۱ میلیون به‌عنوان ودیعه ثانویه (سه ماه بعد موعد پیش‌پرداخت اول) و اقساط یکساله ۹۰ میلیونی، دنبال مشتری برای سوبا M۴ مدل ۱۴۰۲ می‌گردد. قیمت سوبا M۴ کارکرده به این ترتیب بعد یک سال به حدود دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون می‌رسد.

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • موضوع غصب و فروش زمین فلسطینیان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری