Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده «رند» (RAND) در جدیدترین بررسی خود به تلفات بالای غیر نظامیان در عملیات نظامی آمریکا در عراق و سوریه پرداخت و فاش کرد که واشنگتن باید بیاموزد که چگونه از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کرده و خسارات وثیقه آن‌ها را در حین عملیات خارج از کشور کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشکده رند که با بودجه دولت آمریکا فعالیت می‌کند در این تحقیق با عنوان «جنگ هوایی علیه داعش» اقدامات ائتلاف بین الملی به سرکردگی آمریکا علیه داعش را در عراق و سوریه بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بررسی کرد.

این اندیشکده بر اساس یافته‌های خود توصیه کرد که نیرو‌های آمریکایی باید در آموزه هدف گذاری خود بر اساس تجربه در عملیات تجدید نظر کنند تا روند توسعه هدف کارآمدتر شود.

در این تحقیق آمده است باید به هواپیما‌های آمریکایی قوانین تعامل در عملیات هوا به هوا آموزش داده شود به این ترتیب آن‌ها می‌فهمند که از آن‌ها انتظار می‌رود از حریم هوایی دفاع کنند و به جای هدف قرار دادن غیرنظامیان در عملیات نظامی در عراق و سوریه، از اقدامات سهوی علیه غیرنظامیان که ناشی از ناکارآمدی نیرو‌های نظامی است، جلوگیری کنند.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است: نیروی هوایی آمریکا نیاز به کاهش تلفات غیرنظامیان و خسارات جانبی در عراق و سوریه دارد و آن‌ها باید مهمات را به طور کاملا دقیق به جای غیرنظامیان به سوی اهداف نظامی هدایت و نحوه استفاده از مهمات را مشخص کند.

این اندیشکده اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا برای پشتیبانی از روند کارآمدتر توسعه اهداف، به متخصصان بیشتری نیاز دارد.

بر اساس داده‌های رسمی سال ۲۰۱۹ نیرو‌های ائتلاف، از سال ۲۰۱۴ در نتیجه حملات هوایی آمریکا و متحدانش، ۱۳۱۹ غیرنظامی در عراق و سوریه کشته شدند. در همین حال ردیاب غیردولتی «ایروارز» مستقر در انگلیس تخمین می‌زند که تعداد تلفات غیرنظامیان ده برابر بیشتر باشد و تا ۱۳۰۰۰ نفر کشته شده باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف بین المللی گروه تروریستی داعش تحولات سوریه تلفات غیرنظامیان عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد