Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زهرایی گفت: قرارگاه‌های جهادی در احداث خانه محرومان از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند چرا که معتقدیم تکنولوژی روز به جای هزینه بر بودن یک سرمایه گذاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به حضور در قرارگاه شهید احمد متوسلیان شهرستان سرپل ذهاب به عنوان قرارگاه جهادی و مهندسی اظهار داشت: این قرارگاه کارهای بزرگی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله به روستاهای آسیب‌دیده در هنگام زلزله و مناطق سیل زده خدماتی ارائه کرده و اخیراً نیز در مناطق محروم نظیر خراسان جنوبی منازلی برای مستضعفین می سازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: در این ساخت و سازها از تکنولوژی و فناوری های نوین ساختمان سازی استفاده شده در حالی که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی به تکنولوژی‌های روز توجه و اهتمام جدی ندارند و بر همان ساخت سنتی منازل مسکونی و ابنیه اصرار دارند.

سردار زهرایی با اشاره به اهمیت زمان در ساخت و سازها گفت: مبحث ۱۹ ملی مقررات ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ و تمام مقرراتی که در نظام مهندسی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همگی برای ساخت خانه ای با کیفیت است که در آن اتلاف انرژی به حداقل رسانده شود.

وی عنوان کرد: ثابت شده هنگام استفاده از تکنولوژی های روز انرژی کمتری از کف، در و پنجره اتلاف شده و این سبب می‌شود در زمان کوتاهی به ازای افزایش قیمت انجام گرفته برای ساخت مسکن هزینه مجدداً به جیب بازگردد و در واقع تکنولوژی روز به جای هزینه بر بودن یک سرمایه گذاری است.

زهرایی تصریح کرد: سیستم ال اس اف و سیستم آی سی اف دو تکنولوژی روز هستند که علاوه بر افزایش سرعت به کاهش اتلاف انرژی و رعایت مقررات ساختمان به ویژه مبحث ۱۹ کمک می‌کند.

وی افزود: باید برای آموزش تخصصی و توانمندسازی اکیپهای اجرایی به منظور اجرا و ایجاد کارگاهی متمرکز برای ساخت همزمان و نیز اجرای متفاوت و پراکنده در سطح روستاها و مناطق جغرافیایی مختلف تدبیر شود.

سردار زهرایی گفت: گروه های جهادی می توانند این موضوع را به عنوان الگو در دستور کار خود قرار دهند همچنین سازمان های بسیج سازندگی استان ها می توانند از این قرارگاه بازدید کنند و قرارگاه جهادی شهید احمد متوسلیان نیز در کارگاه‌های آموزشی برای گروه های جهادی و فعال در عرصه عمران و زیر سازی آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اگر تنها ۱۰ درصد نیروهای فعال در عرصه مذکور از این الگو استقبال کنند سبب تبلیغ این تکنولوژی خواهد شد و از آنجا که جهادگران در سطح کشور پراکنده هستند هر یک می‌توانند مبلغی برای سیستم مذکور باشند همچنین در کارگروه عمران، زیرساخت و محرومیت زدایی مجمع جهادی از ظرفیت این عزیزان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تکنولوژی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته

ابوالفضل طهماسبی رئیس بسیج سازندگی مستضعفین درنشست خبری نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی در بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی با مشارکت بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت مردمی و گروه های بسیجی ساخته شده است‌.

وی افزود: ۱۲۳۸ روستا را از طریق گروه های جهادی در آبرسانی کرده ایم  و امسال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی( ع ) اقدامات خوبی را در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام دادیم.

او بیان کرد:  از طریق گروه های جهادی  ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث کرده ایم که این اقدام از محل سهمیه‌ قیری که اختصاص یافته است ساخته می شود و ما سعی داریم با استفاده  از ظرفیت گروه های جهادی با تمام قوا در بخش های مختلف حضور  داشته باشیم.

طهماسبی افزود: در حوزه آبخیزداری ۸۳۴ پروژه آبخیزداری داشته ایم. همچنین در حوزه بازآفرینی شهری طرح کرامت را  اجرا کرده ایم. در سال ۱۴۰۲،  ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ گروه جهادی اجرا کردیم و در این حوزه هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم  که این اقدام را اجرا کنیم. ۶۰ هزار  گروه جهادی در کشور  داریم که  ۵۱ هزار گروه جهادی از این تعدا  شناسنامه دار هستند . در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه  تفاهم نامه  هایی با بنیاد مسکن،  سازمان راهداری و بازآفرینی شهری را منعقد خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن