Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز یکشنبه در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا، با ارایه نطق پیش از دستور اظهار داشت: ۴۲ سال قبل در چنین ایامی ملت رنج دیده از استبداد و ستم به امید رسیدن به فردای بهتر به پا خواستند و پدران ما ندای آزادی، استقلال ، مردم سالاری و معنویت سر دادند و ما فرزندان این پدران در دنیای پر رقابت کنونی همچنان جستجوگر همان آرمان ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تجربه دوران پر آشوب جنگ و صلح کشورمان و مسیر توسعه سایر کشورها به ما آموخته که راه آبادانی کشور ما از مسیر هدف گذاری آگاهانه ، هوشمندانه و اتخاذ مدیریت علمی و برنامه ریزی گام به گام مبتنی بر منابع و داشته های کشور است و باید عملکردها به طور مداوم  بر اساس برنامه ها و اصلاح عقب ماندگی ها پایش شود.

عضو شورای تهران با اشاره به لزوم تحول خواهی گفت: تحول خواهی مستمر امروز نه یک شعار سیاسی بلکه ضرورت ملی و میهنی برای رشد توسعه کشور باشد. 

فراهانی گفت: امروز که ما باهم سخن می گوییم شوربختانه که هفت دهک جامعه زیر خط فقر زندگی می کنند در تلاش برای تامین نیازهای اساسی و در رنج و اضطرار هستند.

وی عنوان کرد: کشوری با این همه منابع با یک درصد جمعیت دنیا، ۸ درصد متوسط منابع مادی و معنوی دنیار را در اختیار دارد اما نتوانسته ایم پتانسیل های کشور را برای توسعه تمام عیار میهن به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه در آستانه قرن جدید باید به خودمان هشدار دهیم افزود: راز توسعه کشورهای دیگر در پنج ضلعی تکنولوژی، تجارت، یکپارچکی، دوستی و تعامل است. 

به گفته وی، اگر نتوانیم با قرار دادن کشور در ریل و توسعه از یک سو و صلح و تعامل بین المللی و حرکت در مسیر شاهراهای سازندگی از سوی دیگر حرکت نکنیم نا کام می مانیم و قطعا فرزندان از ما به نیکی یاد نمی کنند و به عبرتی دردناک در تاریخ ایران کهن تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: اتخاذ آشتی ملی و تعامل بین المللی و صلح جهانی در جهت توسعه کشور باید به هم برسند و انتخابات پیش رو نقطه عطفی است که سرنوشت ملت را در قرن جدید رقم می زند. 

فراهانی ادامه داد: آیا رئیس جمهور و دولتی بر سر کار می آیند تا با تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و رویکرد تعاملی در سطح منطقه و حوزه روابط بین الملل و مهم تر از آن تعامل و مدارا در داخل کشور همه استعدادها را به سمت توسعه میهن به کار ببندد و یا  دولت و رئیس جمهوری بر سر کار آید تا با شاخ و شانه کشیدن مکرر در خارج و سرکوب و حصر در داخل استعدادهای کشور،  مسیر عقب افتادگی بیشتر برای ایران مظلوم رقم می زند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد: آنچه نمی دانیم نتیجه انتخابات است اما آنچه مطلق می دانیم آن است که انفعال و عدم مشارکت عمومی نهایتا سپردن تعیین سرنوشت به دست اقلیتی خواهد انجامید که مسیر مضاعف ضدیت با توسعه و صلح را با سرعت بیشتری طی می کند. 

فراهانی با اشاره به لزوم تحقق سه اصل بنیادی تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پایدار گفت: این اصول جز با مشارکت همگانی و پایداری خستگی ناپذیر در مسیر توسعه و سازندگی محقق نمی شود و امروز آینده روشن کشور و فرزندانمان فرا رویمان است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد