Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: اخیراً روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات گران کردن ارز کالاهای اساسی، اعلام کرده است، اقداماتی از جنس آزادسازی قیمت‌ها، قطع یارانه‌ها، کاهش هزینه‌های دولت، افزایش نرخ سوخت و فروش اموال دولتی در نسخه شوک‌درمانی از سوی صندوق بین‌المللی پول IMF ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن‌ها از سال‌ها قبل برای کشور‌هایی مثل ما چنین نسخه‌ای را دیده‌اند و قبل از اینکه ما دست به اصلاحات ساختاری و نهادی بزنیم شروع کرده‌ایم به اجرای نسخه شوک‌درمانی این صندوق که منجر به بیکاری سنگین، فساد گسترده و افزایش شکاف طبقاتی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اصلاحات ساختاری مقدم بر اصلاحات پولی و مالی است و تا بانک‌های خصوصی سرکش را کنترل نکنید افزایش یارانه مردم تنها باعث فقر آن‌ها می‌شود، همین‌جا باید از بانک مرکزی بپرسم که ماجرای اختصاص اتاق به نماینده صندوق بین‌المللی پول چیست و باید در این خصوص به مجلس توضیح داده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست تحریم امروز متمرکز بر نرخ ارز است، گفت: در کتاب هنر تحریم گفته‌اند می‌خواسته‌اند تحریم‌های جدید را اعمال کنند، اما دیدند دولت خودش می‌خواهد برای ارز کار‌هایی انجام دهد که باعث افزایش نرخ ارز می‌شود که در نهایت منجر به بحران مرغ شد. می‌خواهند بحران مرغ را در سال 1400 رقم بزنند همان طور که اغتشاشات سال 72 دقیقاً از افزایش نرخ ارز شروع شد و شاهد بودیم ظرف چند ماه نرخ ارز از 250 تومان به 750 تومان رسید و تورم 50 درصد به مردم تحمیل شد. از بودجه 98 بحران بنزین و از بودجه 99 بحران بورس بیرون آمد و می‌خواهند از بودجه 1400 بحران ارز را درست کنند تا نقطه بدون بازگشت برای کشور و انقلاب درست شود که حتی دولت انقلابی هم نتواند کاری کند.

وی عنوان کرد: این که گفته می‌شود حذف رانت از اصلاح ارز شروع می‌شود آدرس غلط است، اطلاعات کامل، دقیق و محرمانه‌ای دارم که نشان می‌دهد این قصد به سرانجام نمی‌رسد و البته وضع ارز 4200 تومان سیاست غلطی بود برای اینکه در بازار نرخ ارز آزاد را بالا ببرند و سیاست تک‌نرخی بودن ارز را کنار بگذارند به‌جای آنکه انضباطی اعمال کنند.

گفتنی است، روز گذشته حلاج کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به ارسال ترجمه لایحه مشارکت عمومی و خصوصی برای صندوق بین‌المللی پول گفت: نتیجه ارزیابی کارشناسان صندوق بین‌المللی پول این بود که موضوع مزایده‌ها و مناقصه‌ها در این لایحه شفاف نیست اما متأسفانه به این دلیل که ظاهراً علاقه‌ای به اصلاح این مسئله نداشتند نظرات کارشناسان صندوق بین‌المللی پول را نیز کنار گذاشتند. ما پیشنهادات خود را به کمیسیون عمران داده‌ایم تا با اصلاح دو بند به نقطه مطلوب‌تری برسیم.

به گزارش تسنیم، هنوز موضع مشخصی در خصوص اظهارات عضو کمیسیون صنایع در خصوص حضور نماینده صندوق بین‌المللی اتخاذ نشده است، همچنین کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز از ارسال ترجمه لایحه مشارکت عمومی و خصوصی برای صندوق بین‌المللی پول خبر داده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بانک مرکزی بحران ارزی بودجه 1400 نماینده صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم