Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و پنجاه و نهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و تسلیت شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: دیروز مصادف بود با روز اول ماه رجب که این ماه را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و باید برای ورود به ماه شعبان ماه نبی مکرم اسلام(ص) و پس از آن آمادگی برای ماه رمضان ماه خداوند خود را آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پشت سرگذاشتن دهه مبارک فجر و برگزاری برنامه‌های بسیار خوبی برای گرامیداشت این ایام، افزود: همه دست اندرکاران تلاش کردند علیرغم همه محدودیت‌های موجود این ایام به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شود و با استقبال مردم عزیز هم مواجه شد؛ مجموعه شهرداری حدود ۱۳۴ مورد برنامه فرهنگی را با بالغ بر ۵۰۰ اجرا در شهر اصفهان داشت.

وی ادامه داد: در شب ۲۲ بهمن آسمان اصفهان در همه مناطق شهری نورافشانی شد، همچنین تزئینات و آذین‌بندی شهر نیز به خوبی دنبال شد، ۲ برنامه هم در روز ۲۲ بهمن یکی در میدان امام(ره) و گلستان شهدا توسط شهرداری‌های مناطق ۳ و ۶ برگزار شد.

نصراصفهانی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از پیامدها و دستاوردهای ایام‌الله دهه فجر و خصوصاً روز ۲۲ بهمن قطعاً باید همدلی، هم‌افزایی، همراهی و همزبانی باشد و این مهم می‌تواند برای دیگر امور مربوط به انقلاب و دیگر مناسبت‌ها به عنوان الگو مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه وحدت‌آفرین بودن این ایام بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: من لازم می‌دانم در این جلسه گله‌مندی خود را نسبت به معدود موتورسوارانی که در روز ۲۲ بهمن علیرغم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ حرمت و کرامت مسؤولان و مردم داشتند، ریاست‌جمهور مستقر را مورد توهین و جسارت قرار دادند، اعلام کنم؛ در ابتدا از رئیس‌جمهور بابت این برخوردها عذرخواهی می‌کنم و امید دارم کسانی که با این حرکت شأن، جایگاه، وقار، متانت، ادب و فرهنگ مردم را مخدوش کردند پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.

وی اضافه کرد: قطعاً مردم اصفهان با توجه به فرهنگ و پیشینه خود چنین رفتارهایی را برنمی‌تابند، امید داریم در آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر شهر شهیدان شاهد چنین رفتارهایی که منجر به آبروریزی شهر اصفهان و استان اصفهان است، نباشد و همواره حرمت اصفهان را در برنامه‌های مختلف حفظ کنیم؛ از ستاد امر به معروف و نهی از منکر درخواست داریم به این منکر مُصرّح و مشخص ورود پیدا کند و مأموریت‌ها و مسؤولیت‌های قانونی خود را در رابطه با این افراد به نتیجه برسانند، از همه مسؤولان استان اصفهان که به این مسأله ورود کرده و بیانیه داده و اعلام پیگیری کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش نزولات آسمانی با وضعیت نگران‌کننده‌ای در خصوص بارش‌ها و کمبود ذخایر پشت سد مواجه هستیم، گفت: صرفه‌جویی یکی از موضوعات بسیار مهم  است که باید در زمان خشکسالی و ترسالی باید مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر که بیشتر گرفتار خشکسالی شده‌ایم باید بیشتر مطمح نظر همه ما باشد، در این زمینه مسؤولان باید شفاف و روشن با مردم صحبت کنند و مشکلات را مطرح کنند تا بتوانیم از مشارکت مردم بهره برده و به آن‌ها در خصوص صرفه‌جویی آموزش داده شود تا در آینده مشکلات متعدد گریبان ما را نگیرد، ما باید به دور از تعارفات معمول و مرسوم با تبیین شرایط مردم را به صرفه‌جویی تشویق کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه عنوان کرد: در کنار مردم، شهرداری اصفهان به عنوان عمده مصرف‌کننده انرژی باید برنامه‌های مطلوب خود را در خصوص صرفه‌جویی استمرار ببخشد و با نهایت صرفه‌جو‌‌یی شرایط بهتری را برای مدیریت شهری رقم بزند، امید داریم همان‌طور که شهرداری اصفهان بارها از طرف مراجع مختلف تشویق شده است در آینده هم به عنوان الگو برای دیگر سازمان‌ها و نهادهای مصرف‌کننده انرژی مسیری را هموار کند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در سخنرانی روز ۲۲ بهمن با شفافیت اعلام کرد که انتقال آب از خلیج فارس به شهرهای مختلف از جمله اصفهان انجام خواهد و معنای آن قطعیت این موضوع است که مورد نظر رئیس‌جمهور و هیأت دولت قرار گرفته است، امید داریم طبق پیش‌بینی‌هایی که می‌شود تا پایان این ماه کلنگ‌زنی این پروژه بسیار بزرگ برای آب‌رسانی به چند استان به زمین زده شود و بخشی از دغدغه‌ها برطرف شود، هرچند اجرای این طرح زمانبر و هزینه‌بر است، اما به عنوان یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند به سرانجام برسد، امید داریم همه دست‌اندرکاران برای اجرای این طرح همکاری و همراهی داشته باشند.

نصراصفهانی در ادامه با اشاره به بررسی بودجه شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری با ۵۰ درصد یا بالای ۵۰ درصد سهام در کمیسیون‌های تخصصی شورا، ابراز کرد: از فردا بررسی بودجه وارد جلسات تلفیق می‌شود که این جلسات صبح و بعد از ظهر به مدت ۸ روز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۶ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت که بررسی‌ها در کمیسیون تلفیق نهایی شود، امید داریم با اهتمام اعضای شورای شهر بتوانیم ۱۰ اسفند در جلسه علنی بودجه سال ۱۴۰۰ اصفهان را نهایی کرده و کار اجرا برای سال ۱۴۰۰ هموار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اذعان کرد: در بررسی‌های انجام شده عمده درآمدهایی که شهرداری برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده شامل موارد زیر است، عوارض مالیات بر ارزش افزوده  هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول شهرداری ۹۰۰ میلیارد تومان، اوراق مشارکت ۷۸۰ میلیارد تومان، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری ۵۹۰ میلیارد تومان، بهای خدمات مانند تأمین پارکینگ و خودیاری برای آسفالت و غیره ۱۵۰ میلیارد تومان و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری  هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان؛ جمع این موارد ۷ هزار و ۷۲۷ هست که با بقیه درآمدهای کوچکتر به ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد ‌رسید.

وی تصریح کرد: این اعداد نشان می‌دهد که بسیاری از درآمدهایی که برای اداره شهر تأمین می‌شود منابعی غیر از دریافتی از مردم دارد و فقط حدود ۳۰ درصد مربوط به تراکم و پروانه ساختمانی خواهد بود که این یک گام مهم در مدیریت شهری اصفهان در جهت ایجاد درآمدهای پایدار و منابع ملی بوده است.

نصراصفهانی در پایان گفت: صدرنشینی تیم سپاهان در نیم‌فصل را تبریک عرض می‌کنم و امید داریم این صدرنشینی استمرار پیدا کند، از باشگاه ذوب‌آهن نیز درخواست می‌کنم تا دیر نشده و شرایط سخت‌تر نشده برای این باشگاه تدبیری بیندیشند و انتظارات هواداران را محقق کنند و این تیم را به روزهای اوج خود بازگردانند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه شهرداری انتقال آب خلیج فارس رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان میلیارد تومان روز ۲۲ بهمن امید داریم صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مهدی خراسانیان عصر سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه رسمی ۲۴۷ شورای شهر در خصوص پرونده‌های مربوط به شهرداری و ارداه کل زندان‌ها خطاب به دادگستری پرسید: چرا باید با پرونده های که مربوط به شهرداری است اینگونه برخورد شود؟ اداره کل زندان ها زیر مجموعه دادگستری است، در پرونده هایی که به شهرداری بدهکار می شوند و یا در پرونده ای از شهرداری طلبکار هستند ؛ به صراحت های قانونی در دفاعیات توجهی نمی شود و بدهی انها به صفر میل می کند و طلب انها چند برابر می شود !!

وی با تبریک به جناب حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس جدید دادگستری استان سمنان اظهار داشت: ما به نحوره صدور رای که قابل خدشه است نقد داریم؛ چگونه در پرونده های مربوط به اداره زندان ها و شهرداری، به صراحت قانونی در لوایح دفاع توجه نشده است؟ به رای های صادر شده خدشه وارد است و متقن نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بیان کرد: ما مسیر و راه اعتراض به آرا در بدوی و تجدید نظر را می دانیم اما چرا پرونده موضوع ۲۴ میلیارد تومان بدهی اداره کل زندانها که بعد تجدید نظر درخواست ۴۷۷ شده اما بیش از یک سال است که پاسخ نمی دهند . ما باید جوابگوی تمام شهروندان سمنان باشیم زیرا این اموال برای مردم است.

وی تاکید کرد: نقدی که داریم این است: برخوردها سفارشی است و بر همین اساس رای صادر می شود؛ مطالبات شهرداری و محکومیت های شهرداری اموال مردم است و وظیفه ما محافظت از اموال مردم است . اینکه قضات به صراحت قانون توجه نمی کنند و جای تاسف دارد. در شورا و شهرداری ما حافظ منافع و اموال مردم هستیم و وظیفه قانونی ما است مردم در جریان روند اتفاقات بر اموال خودشان باشند و ما وکیل مردم هستیم در اموال آنها .

خراسانیان با نقد بر نحوه رای، ادامه داد: چرا در آرایی که صادر می‌شود به نظر کارشناسان حقوقی و اشارات به صراحت های قانونی توجه نمی‌شود و عکس آن رخ می دهد؟

رئیس شورای شهر سمنان بیان کرد: ادله باید در رای دادن ؛ متقن و قابل دفاع باشه اما در آرایی که صادر می شه به متقن بودن آن توجه نمی‌شود .
در کمیسیون ماده ۷۷ کارشناسان ما دفاع می کنند و در دفاعی که دوستان ما انجام می دن، اداره کل زندان ها ۲۴ میلیارد تومان محکوم می‌شود ولی در ادامه پس از رفتن به بدوی در نهایت به ۶۰۰ میلیون می‌رسد!!!، با استناد به قانونی که صراحتا چیز دیگری است که در بحث تفکیک اراضی دولتی، در تبصره ۱ ماده ۱۱ با این ادله، کارشناسان حقوقی ما دفاع کردند و سپس کارشناس های منتخب دادگاه هم نظر دوستان حقوقی شهرداری را تایید کرد ند ولی قاضی به هنگام رای؛ علی رغم تایید نظر کارشناسان رسمی دادگستری ، استناد می کنه به تبصره ماده ۱۱ زمین شهری که گفته شده: تطبیق بخش های تفکیک برای اراضی دولتی و شهرسازی و اراضی دولتی با طرح جامع بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و قاضی می گوید پول باید به وزارت راه و شهرسازی تعلق بگیرد در صورتی که به صراحت گفته شده تنها تطبیق" تفکیک با طرح جامع شهری از وظایف راه و شهرسازی است .

خراسانیان با اشاره به چند نکته از سخنان مقام معظم رهبری در نشست ایشان با قضات در هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در آن جلسه فرمودند به قدرت‌ها از دو ناحیه ضربه می خورد، اول ناحیه سو استفاده از قدرت و دیگری ناحیه عدم استفاده از قدرت و ایشان در بحث دانش قضایی به ضعیف بودن و متقن نبودن برخی از آرا تذکر داد.

وی تشریح کرد: ارزش افزوده ناشی از طرح های عمرانی ما طبق تعرفه مصوب شهرداری به فرمانداری می رود و محلی تایید می شود اما این هم قاضی رد می کند، یعنی صراحت قانونی از سوی قاضی رد می شود. ۲۴ میلیارد را به ۶۰۰ میبیون تومن کاهش می دهند و زمانی که به تجدید نظر اعتراض می کنیم ، آن ادله ای که به آن خدشه وارد است و متقن نیست ، تایید می شود.
از طرفی دیگر در پرونده ای، شهرداری صراحت قانونی بر ممنوعیت در بخشودگی عوارض دارد اما قاضی رای به رایگان بودن آن می دهد!!! ما صراحت قانونی داریم که رایگان بودن آن ممنوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از ریاست دادگستری استان سمنان خواستار قضاوت از سوی قاضی های بی طرف در این مورد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901854

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است