Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:09:04 GMT

فرماندار تهران کمر به تضعیف جایگاه شورای شهر بسته است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۴۳۶۶

فرماندار تهران کمر به تضعیف جایگاه شورای شهر بسته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت نظری عضو شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور این جلسه شورای شهر ابراز داشت: چندسالی است که موضوع زیست شبانه یکی از دغدغه‌های شورای شهر شده و در همین راستا طرح الزام شهرداری به برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در چشم انداز ۱۴۰۲ در صحن شورا تصویب شد و شهرداری مکلف به اجرای زیست شبانه در پایتخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری تهران لایحه‌ای را پس از دو سال لایحه‌ای را ارسال کرد و شورا هم آن‌را به تصویب رساند تا اجرای کامل در دستور کار قرار گیرد اما فرماندار تهران اعلام کرده با چنین طرحی در زمان کرونا مخالفت می‌کنیم.

نظری با اشاره به اینکه فرماندار گفته است اجرای آن در شرایط کنونی منتفی است، گفت: سوال این است که مگر مصوبات شورا زمان دارد که دارد که در بازه زمانی خاص اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب مصوبات شورا هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع اجرا شود. و تا زمان اصلاح آن از سوی شورا لازم الاجراست و هیچ مرجعی نمی‌تواند آن‌را نقض کند، اظهار داشت: اینکه دنیا درگیر کروناست و نظم جهانی بهم ریخته است مساله دیگری است و قطعاً باید از تجمعات جلوگیری شود و با وجود احیای طرح شبانه اجرای این طرح تا پایان کرونا منتفی است و بحثی مجزاست اما منعی برای تصویب آن وجود ندارد.

نظری با بیان اینکه این مخالفت نه به صورت اداری بلکه در قالب مصاحبه مطرح شده و این شائبه را ایجاد می‌کند نظر شخصی فرماندار باشد، ادامه داد: اجرای این طرح در این پساکرونا نه تنها باعث بر هم خوردن امنیت نمی‌شود، بلکه باعث حفظ امنیت و آرامش و رونق اقتصادی خواهد شد چون امنیت در گرو دو فاکتور مهم نور و حضور مردم است حتی شاهد این موضوع هستیم که با خاموشی این روزهای معابر متاسفانه جرائم افزایش یافته است.

این عضو شورای شهر گفت: گویا فرماندارتهران کمر به تضعیف جایگاه و نهاد شورا بسته و اگر این چنین نباشد بارها شاهد مصاحبه‌ها و مخالفت‌های بدون استناد قانونی ایشان با مصوبات شورا نمی‌بودیم.

وی افزود: طبق نص صریح قانون اساسی مصوبات شورا از مجرای قانونی دنبال شود و هیات تطبیق در صورتیکه هرگونه مصوبات با قوانین در تعارض به مغایرت باشد مخالفت کند.
 

کد خبر 5146420 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت نظری شهرداری تهران ویروس کرونا فرمانداری آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا هوای سالم عراق انقلاب اسلامی ایران دیوان عدالت اداری کمیته امداد امام خمینی صندوق بازنشستگی کشوری مصوبات شورا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، به‌منظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبرداد.

 سیدرضا مرتضوی، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه و در حاشیه جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد. نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

 مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اصفهان ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

 مرتضوی تعداد مصوبات تصویب شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

 مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن