Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:07:00 GMT

افزایش روزانه بیش از یک میلیون بشکه‌ای واردات نفت چین

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۴۴۲۰

افزایش روزانه بیش از یک میلیون بشکه‌ای واردات نفت چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اویل پرایس، واردات ماه ژانویه نفت خام چین با ۱۸ درصد (یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز) افزایش نسبت به ماه دسامبر ۲۰۲۰، به میانگین روزانه ۱۱ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه رسید.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقات انرژی اویل‌اکس اعلام کردند که پالایش نفت خام این کشور در ماه ژانویه برای هشتمین ماه پیاپی به‌طور میانگین بیش از ۱۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان آغاز شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید -۱۹ (کرونا)، تقاضای نفت خام چین تنها عامل امیدوارکننده برای قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی بوده است، با توجه به بهبود سریع اقتصادی چین، این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا، نقش مهمی در بهبود قیمت نفت داشته است.

پالایشگاه‌های مستقل چین با جذب واردات محموله‌های جدید سهم بزرگی در مجموع واردات نفت چین داشته‌اند. با آغاز سال جاری میلادی - پس از کاهش فعالیت این پالایشگاه‌ها در پایان ۲۰۲۰ به دلیل پایانی سهمیه جاری وارداتی - بار دیگر مجموع واردات نفت خام چین با تخصیص سهمیه‌های جدید افزایش یافته است.

مجموع ذخیره‌سازی نفت چین در ابتدای ماه فوریه سال جاری میلادی به ۹۹۰ میلیون بشکه رسید. این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۵۶ میلیون بشکه و در سپتامبر ۲۰۲۰ یک میلیارد بشکه بود.

چین سال گذشته میلادی بزرگ‌ترین خریدار نفت جهان بود و سعی کرد مخازن ذخیره‌سازی نفت خود را در بحبوحه بحران کرونا با نفت ارزان‌قیمت پر کند. نفت پالایش شده چین هم در سال گذشته میلادی با آغاز به‌کار تأسیسات جدید به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

حجم بالای خرید نفت خام ازسوی چین، وجود قیمت‌های بالای نفت و روند کاهشی ذخیره‌سازی‌های نفت خام این کشور آسیایی خبر خوبی برای تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان است.

کد خبر 5146502

منبع: مهر

کلیدواژه: واردات نفت چین اقتصاد چین قیمت نفت وزارت راه و شهرسازی قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا بورس تهران بازار سهام شاخص کل بورس ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ اقتصاد آمریکا مسکن مهر وزارت نیرو میلیون بشکه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است