Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطر شیوع موج بعدی بیماری کرونا و خطرناک‌ تر از آن بیم شیوع نوع انگلیسی این ویروس این روزها به معضل بزرگی برای مردم استان هرمزگان تبدیل شده است.

خطر شیوع موج بعدی بیماری کرونا و خطرناک‌ تر از آن بیم شیوع نوع انگلیسی این ویروس این روزها به معضل بزرگی برای مردم استان هرمزگان تبدیل شده است و مردم نگرانند این ویروس جهش یافته در استان هرمزگان هم مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خطر آنجا خود را بیشتر نشان می‌دهد که ایام مسافرت به استان هرمزگان آغاز شده و مسافران زیادی از اقصا نقاط کشور عازم شهرهای بندرعباس، قشم، کیش و بندرلنگه می‌شوند.

هر چند گفته شده است برخی محدودیت‌های ورود به این شهرها در نظر گرفته شده اما همچنان بیم سفرهای پیش از نوروز به استان هرمزگان وجود دارد و اگر چاره‌ای اساسی برای این مهم اتخاذ نشود همچون 9 شهر استان خوزستان، وضعیت بسیاری از شهرهای هرمزگان نیز به رنگ قرمز و هشدار کرونایی خواهد رسید.

در همین زمینه علی رئوفی جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به نشانه‌هایی مبنی بر شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، گفته است: با توجه به همجواری و مراودات هرمزگان به خصوص با کشور امارات، باید به طور جدی کنترل و مراقبت لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان به خصوص با نظارت بیشتر بر سفرهای هوایی و دریایی و جلوگیری از تردد شناورهای غیرمجاز، صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 شهر در استان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و در موج قبلی شیوع کرونا هرمزگان پس از خوزستان دچار پیک بیماری شد که از مردم هرمزگان می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این موضوع، هشدارها را جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: استفاده از ماسک، ضدعفونی و شستشوی منظم دست ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی باید همچنان رعایت شود و طبق نظریه جدید کارشناسان استفاده از دو ماسک برای پیشگیری بیشتر نیز بسیار موثر است.

رئوفی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: پرهیز و خودداری از تجمعات به ویژه عدم برگزاری مراسمات عروسی و ختم باید به طور جدی مورد توجه مردم باشد.

وی گفته است: در حال حاضر شهرستان‌های میناب، جاسک، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و محدودیت‌های وضعیت زرد شامل ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه چهار در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود و همچنین در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با 100 درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت آبی هستند، خاطرنشان کرده است: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود خودروهای پلاک غیربومی به بندرعباس همچنان ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه خودروهای مشمول از ساعت 21 الی 4 بامداد نیز در تمامی شهرستان‌ها، اعمال می‌شود.

به گزارش تسنیم، امید می‌رود با همراهی مردم و تلاش مسئولان شاهد موج بعدی کرونا که بسیار خطرناک‌ تر از موج‌های قبلی خواهد بود نباشیم و هموطنان با پرهیز از سفرهای بی مورد به هرمزگان جان خود و دیگران را به خطر نیندازند. / تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان بیماری کرونا شیوع کرونا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب

ایسنا/هرمزگان امروز در ساعات صبح جوی آرام در هرمزگان حاکم است و شرایط دریا نیز جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد بود اما در ساعات بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه همرفتی در پاره‌ای نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز جاری (شنبه هشتم اردیبهشت) در برخی نقاط استان به‌ویژه ارتفاعات رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست لذا لازم است از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

 در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

 از روزیکشنبه در مناطق دریایی استان به‌ویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش‌بینی می شود و دریا طی ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

لذا توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.  

 به لحاظ دمایی، نوسانات یک تا دو درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت