Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی شیبانی رئیس مرکز جهاد کشاورزی رخ گفت:  منطقه رخ به سبب داشتن اقلیم و مراتع مناسب، بستر رویش گیاهان دارویی زیادی از جمله گون، آویشن و ... است. از سوی دیگر با توجه به مساحت مناسب مزارع و باغات، قطب تولید محصولات زراعی در  تربت حیدریه نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زنبور داری در منطقه رخ در حال توسعه است به طوری که اکنون تعداد هزار ۷۸۱ کندو زنبور عسل در قالب ۲۴ زنبورستان در منطقه موجود است وتعداد ۲۴ نفر به صورت مستقیم به این حرفه مشغول هستند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی ادامه داد: از مهمترین فواید پرورش زنبور عسل، گرده افشانی مراتع، باغات و گیاهان زراعی است که کمک به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست می‌باشد؛ علاوه بر عسل محصولاتی نظیر موم، بره موم، کرده گل و زهر زنبور عسل از فرآورد‌های زنبور با ارزش افزوده بالا هستند که در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد زیادی دارند و می‌توان با ترویج مصرف تولیدات زنبور عسل در سطح جامعه کمک زیادی به سلامت جامعه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، افزایش درآمد زنبور داران و اشتغالزایی کنیم.

بیشتر بخوانید

تولید هفت هزار کیلوگرم عسل در کدکن


شیبانی بیان کرد: پرورش زنبورداری می‌تواند در بخش رخ ارز آوری و اشتغالزایی مناسبی را با سرمایه گذاری کمتری نسبت به دیگر مشاغل ایجاد کند.

او تصریح کرد: امسال بیش از ۸ هزار کیلو گرم عسل در زنبور ستان‌های بخش رخ از هزار ۷۸۱ کندو و توسط زنبورداران منطقه بدست آمده است و میانگین عملکرد هر کندو  حدود ۴.۵ کیلو گرم برآورد می شود.


رئیس مرکز جهاد کشاورزی  پراکنش مناسب باران در سال زراعی ۹۹ را مهم‌ترین عامل افزایش تولید عسل در بخش رخ اعلام و تاکید کرد: بر این اساس میزان درآمد حاصله برای زنبورداران منطقه از هر کندو حدود ۱۰ میلیون ریال می‌باشد و  عملیات ثبت و رکوردگیری از کندو‌های زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد و برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی بخش رخ امسال برای زنبورداران دانست.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تولید محصولات زراعی تولید عسل پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی زنبور عسل بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه