Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:14:02 GMT

پول همسان سازی عیدی بازنشستگان جور می شود اگر...

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۵۱۲۰

پول همسان سازی عیدی بازنشستگان جور می شود اگر...

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متاثر از قانون کار و شورای عالی کار است چرا نباید عیدی آنها کارگری محاسبه شود؟

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح پیشنهادی همسان سازی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران، گفت: پرداخت عیدی کارگری به بازنشستگان تامین اجتماعی که معیشت آنها با دشواری هایی همراه است و از عهده هزینه های آخر سال بر نمی آیند قطعا اثرگذار است چون یک ماه حقوق است و دستکم ۸ درصد در دریافتی آنها تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال هم مثل عیدی کارمندان محاسبه و پرداخت شد در حالی که ما می گوییم اگر بازنشستگان تامین اجتماعی کارمند دولت هستند، افزایش متناسب سازی حقوق آنها هم بر مبنای کارمندان دولت باشد ولی اگر تابع قانون کار و تامین اجتماعی هستند و قبول داریم که زمانی کارگر بودند، باید عیدی کارگری بگیرند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، در صورتی که متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای بازنشستگان خدمات کشوری باشد بار مالی آن برای سازمان تامین اجتماعی به مراتب سنگین تر خواهد بود.

ابوی گفت: در شرایطی که حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی متاثر از مصوبات شورای عالی کار است و از قانون کار تبعیت می کنند چرا نباید عیدی آنها کارگری محاسبه شود؟

وی با تاکید بر بروزرسانی قوانین موجود در بحث پرداخت عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی، درباره بار مالی این طرح گفت: اگر طرح بار مالی زیادی دارد تامین آن به سیاستهای دولتها برمی گردد. در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی رقم درشتی از دولت مطالبه دارد که اگر فقط سود بانکی آن را بدهند بار مالی این طرح را تامین می کند.

به گفته این مقام مسئول کارگری چنانچه مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شود با آن پول همسان سازی عید بازنشستگان جور می شود و می توان بسیاری از طرح های حمایتی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را هم پوشش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عیدی و پاداش کارگران سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان افزايش حقوق بازنشستگان کشوری همسان سازی حقوق ها دستمزد شورای عالی کار سبد معیشت هزینه زندگی نرخ سود بانکی بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی بار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟