Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حلوه ماه رجب، ماه های شعبان و مبارک رمضان جلوه پیدا می کنند و بندگان را به خوبی ها و زیبایی ها بشارت می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همه روزها و ساعات ارزشمند و دارای لحاظ ناب برای تقویت ارتباط انسان با خالق هستند اما برخی از مواقع و مقاطع زمانی به دلیل اتفاقات و شرایط خاص، حال و هوای دیگری پیدا می کنند که سرشار از انرژی و توام با برکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزهای ماه های رجب، شعبان و رمضان از جمله اوقات خاص سال هستند که در بین مردم دارای اهمیت و از خواص و اعمال خاصی است که موجب خیر دنیا و آخرت انسان می شود.

 

ماه های رجب و شعبان بندگان را برای میهمانی حضرت حق و ورود به ماه مبارک رمضان آماده می کنند و با اعمالی که در این ماه ها پیش بینی شده، ورود خوبی به ماه زیبای رمضان خواهد شد.

 

*حرکت در مسیر تقوا و معرفت با بهره گیری از ماه های پر فضیلت

 

مرجع جهان تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برکات سه ماه رجب، شعبان و رمضان گفت: حرکت در مسیر تقوا و معرفت با بهره گیری از ماه های پر فضیلت انجام می شود.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در یکی از درس های اخلاق ماه رجب به فضایل این روزها اشاره کرد و گفت: در این ایام رحمت حضرت حق بر انسان نازل می شود و بر این اساس سرعت کسب معرفت چند برابر شده و انسان راه صدساله را در کوتاه ترین زمان طی می کند.

 

وی به جوانان توصیه کرد تا از این روز و ایام به بهترین نوع استفاده کنند و از مادیات و متعلقات دنیا بگذرند و برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت با اعمال این ماه ها انس بگیرند.

 

*آغاز خودسازی با ورود به ماه رجب

 

امام جمعه رضوانشهر با بیان فضایل ماه رجب گفت: در این ماه فرصت های زیادی برای خودسازی و تغییر در حال و هوای انسان پیش بینی شده و اعمال پیشنهادی متناسب با توان و علاقه افراد زمینه سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان دارد.

 

حجت الاسلام «محمد شیاسی» ادامه داد: مناسب های این ماه برای مردم دارای ویژگی های خاصی است که با بهره گیری از دریای معارف اسلامی بر روح خود اثر می گذارد و زمینه ساز درک بهتر ماه شعبان و ماه مبارک رمضان را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از این روزها خاطرنشان کرد: گرچه برخی از برنامه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مثل گذشته انجام نشود اما مردم به صورت شخصی و در خانه از این فرصت ها غافل نشوند.

 

*تکریم مناسبت های ماه رجب برای ایجاد نشاط اجتماعی

 

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به نیاز جامعه به نشاط و آرامش گفت: تکریم مناسبت های ماه رجب و شعبان در تامین این نیازها موثر و کارگشا است.

 

حجت الاسلام «حسن بابایی» افزود: در یک سال گذشته به دلیل شرایط خاص حاکم در کشور، نشاط و شادی مردم تحت محدودیت هایی قرار گرفته که مناسبت های ماه های پیش رو قادر به تامین بخشی از این نیاز با استفاده از تکریم مناسبت ها فراهم است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری جشن و اقداماتی که سلامتی مردم را تهدید کند جایز نیست و باید برنامه هایی متناسب با این روزها از طریق شبکه های اجتماعی، تلویزیون و برنامه هایی که سلامت مردم را تحت شعاع قرار ندهد، باید انجام شود.

 

*طلب مغفرت و کسب فیوضات معنوی در ماه رجب

 

استاد حوزه و دانشگاه کاشان با اشاره به جایگاه ماه رجب گفت: طلب مغفرت و کسب فیوضات معنوی از برکات این ماه و ماه های شعبان و رمضان است.

 

حجت الاسلام «ماشاالله صديقي» با تاکید بر اهمیت درک روزهای خاص سال، گفت: تزكيه نفس مقدمه درك فيض حضور در ماه رجب محسوب می شود و با استفاده از خودسازی در این ماه و ماه شعبان به رمضان المبارک وارد می شویم.

 

وی یادآورشد: اعمال عبادي و توجه قلب روي مسئله روزه در این روزها مورد تاکید بوده که عاملی برای سعادت انسان است.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: رجب شعبان و رمضان رجب خودسازی اصفهان شعبان و رمضان بهره گیری مبارک رمضان ورود به ماه مناسبت ها ماه رجب ماه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه و فرهنگ از عوامل تولید برنامه‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیمای خوزستان تقدیر شد.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان نیز در این مراسم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله پخش زنده محافل قرآنی، ترتیل خوانی قرآن کریم و ضبط و پخش ۲۰۰ جلسه محفل قرآنی خانگی انجام شده است.

داریوش دبیقی با اشاره به تولید مجموعه تصویری آوای نور در شبکه خوزستان افزود: این مجموعه یکی از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار درماه مبارک رمضان بود که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همکاری نماینده ولی فقیه استان در جهت تولید برنامه‌های ماه رمضان ادامه داد: یکی از نمونه‌های مؤثر در تولید برنامه سازی ماه رمضان هماهنگی اثر گذار اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برای تولید برنامه‌ها بوده است.

کد خبر 6092192

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ورود باشکوه بایرن‌مونیخ به استادیوم برای بازی با رئال مادرید
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند