Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@03:16:00 GMT

واکنش چین به اتهام زنی های کرونایی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۵۴۷۵

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ ای به اتهام زنی‌های آمریکا به پکن درباره شیوع کرونا واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - چین به اظهارات مقام‎های کاخ سفید مبنی بر اینکه پکن برخی از اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا را از محققان سازمان بهداشت جهانی پنهان کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش «ایندیپندنت»، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اخیرا در بیانیه‌ ای اعلام کرد که واشنگتن نگرانی عمیقی در مورد نحوه انتقال یافته‌های اولیه تحقیقات کووید-۱۹ و همچنین سوالاتی در مورد روند دستیابی به این اطلاعات، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ماموریت سازمان بهداشت جهانی در مورد تحقیق پیرامون ریشه‌های ویروس همه گیر کووید-۱۹ در مرکز شهر ووهان گفت «ضروری است که این گزارش مستقل باشد، با یافته‌های تخصصی فارغ از مداخله یا تغییرات اعمالی توسط دولت چین.»

بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می‎گوید «برای درک بهتر این همه گیری و آماده شدن برای موارد بعدی، چین باید داده‌های خود را از نخستین روز‌های شیوع در دسترس قرار بدهد.»

سفارت چین در واشنگتن روز یکشنبه در بیانیه‌ ای به اظهارات آمریکا پاسخ داد و گفت «آمریکا در حال حاضر به همکاری بین المللی در مورد کووید-۱۹ بسیار آسیب رسانده است.»

بیشتر بخوانید: مدرکی درباره وجود کرونا در ووهان پیش از دسامبر ۲۰۱۹ وجود ندارد یافته‎ های جدید درباره ویروس کرونا

این بیانیه می‎گوید «چین در حالی که از تصمیم جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای تغییر عملکرد دولت ترامپ برای خروج از سازمان بهداشت جهانی استقبال کرده، امیدوار است که آمریکا خود را در بالاترین سطح از استاندارد‌ها نگه دارد، یک نگرش جدی، شفاف و مسئولیت پذیر داشته باشد، مسئولیت خود را بر عهده بگیرد و از سازمان بهداشت جهانی حمایت کند؛ آمریکا باید اقدامات واقعی انجام بدهد و به همکاری بین المللی در موضوع کووید-۱۹ کمک شایانی کند.»

در پی اتهامات مطرح شده علیه چین مبنی بر ارائه نکردن اطلاعات و عدم شفافیت، «پیتر دازاک»، عضو گروه تحقیقاتی در حساب توییترش نوشت «این چیزی نیست که من در تحقیقات سازمان بهداشت جهانی تجربه کردم.»

وی می‎گوید «من به عنوان سرپرست گروه کاری در عملکرد همتایان چینی ام اعتماد و صراحت را مشاهده کردم؛ ما در کل به داده‌های جدید مهم دسترسی پیدا کردیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: چین شی جین پینگ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین چین شی جین پینگ سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال افغانستان موفق شد با برتری برابر قرقیزستان در پلی آف جام ملت‌های آسیا، به عنوان آخرین سهمیه آسیا راهی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این تاریخ سازی تیم ملی افغانستان، در خبری به صعود این تیم به جام جهانی پرداخت و نوشت: افغانستان با برتری برابر قرقیزستان بلیت ازبکستان را به دست آورد اولین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

AFC همچنین در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: بازیکنان افغانستان کار را تمام کردند و به جام جهانی رسیدند.

ایران، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان دیگر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی خواهند بود. این دوره از بازی‌های جام جهانی از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت. قرعه کشی این رقابت‌ها ۶ خرداد در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090751

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی