Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرعامل ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد.

احمدی فعله گری در آیین بهره برداری از ۹ روستای سنندج گفت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده و در کاهش آلاینده های زیست محیطی موثر و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می کند.

فعله گری اسامی روستاهای گازدار شده را بزلانه با ۹۵ خانوار، پیچون با ۸۵ خانوار، تازه آباد کیخسرو با ۲۰ خانوار، خانقاه حسن گاوگیر با ۳۰ خانوار، کرگینه با ۵۰ خانوار، دادانه کمانگر با ۸۶ خانوار ، رشنش با ۹۰ خانوار، لنگریز با ۶۷ خانوار و برقرو با ۲۲۸ خانوار اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به ۹ روستا از توابع شهرستان سنندج عنوان کرد: برای گازرسانی به این ۹ روستا ۶۰ هزار متر لوله گذاری پلی اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد ۷۵۱ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

فعله گری ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۸۹روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارد و تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر ۱۵۸ روستا بود که با احتساب این ۹ روستا افتتاح شده در مجموع ۱۶۷ روستای شهرستان سنندج گازدار هستند.

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در مورد دشواری اجرای پروژه های گازرسانی در استان کردستان گفت: اجرای پروژه های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می باشد ساده تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره ها و رودخانه های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می شود اجرای پروژه های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می کند هم هزینه بر باشد و هم زمان بر.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این ۹ روستا نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان به بارنشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می شود و جا دارد از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر شود.     

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.

زارعی با تاکید به اینکه ثبت روستاها در فهرست ملی به عنوان سرمایه‌های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی لحاظ شود، افزود: با اختصاص امکانات رفاهی بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت کش روستاها که تولید کننده محصولات زارعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستاها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم های اساسی برداشته است.

وی در پایان انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنار مسئولین نیاز توسعه‌ای منطقه و استان را تسریع بخشند. درپایان این مراسم ضمن روشن شدن مشعل گاز، مردم با فرستادن صلوات و برپایی جشن و شادی ورود گاز طبیعی و افزایش رفاه و آسایش را گرامی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرستان سنندج استان کردستان گاز طبیعی شرکت گاز ۹ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج

در این مراسم در پارک «روجیار» شهر سنندج، ورزشکاران و پیشکسوتان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آیین بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند