Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازی ایرانی آمیرزا در ایران از بازی کلش آو کلنز کاربران بیشتری دارد.

حامد نصیری امروز (یکشنبه- ۲۶ بهمن ماه) در نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا چند سال آینده تعداد کاربران بازی های دیجیتال بین ۲ تا ۳ میلیارد بازیکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر کاربر بازیکن بازی های رایانه ای در ایران حضور دارند که به طور میانگین روزی ۹۳ دقیقه بازی می کنند. در حال حاضر حدود ۴هزار بازی در گوگل پلی موجود است.

نصیری با بیان اینکه بازی را می توان رسانه ای ملی تعریف کرد، گفت: از این رو با رسانه ای جدی و اثرگذار مواجه هستیم که گردش مالی بالایی نیز به همراه دارد. گردش مالی هزینه کرد بازی های رایانه ای در ایران در سال ۹۸، رقم ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازی های رایانه ای علاوه بر اینکه به عنوان یک رسانه و اقتصاد مطرح است، می توان آن را هنر هشتم نامید، چراکه تمام ویژگی های هنر در این بازی ها موجود است.

نصیری با تاکید براینکه بازی های رایانه ای یکی از میان رشته ای ترین رشته های موجود است، افزود: بحث مطالعات بازی های رایانه ای مبحثی گسترده است که از مهندسی گرفته تا اقتصاد و روان شناسی، هنر و پزشکی را درگیر می کند.

به گفته وی زمانی که به اهمیت بازی پی ببریم، سیاست گذاری در این حوزه، واژه کلیدی می شود.

افزایش بازی های خانواده ای در دوران شیوع کرونا

 معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ها و خانه نشینی افراد از تغییر در وضعیت بازی ها در کشور خبر داد و گفت: از اسفند ۹۸ تا اوایل ۹۹، نصب بازی افزایش داشته و مصرف بازی های مترویی کاهش و بازی های خانواده ای افزایش پیدا کرده است.

نصیری اضافه کرد: امسال در پی شیوع کرونا تولیدات بازی و تولیدات علمی در حوزه بازی کاهش داشته است که نیازمند توجه جدی به خصوص در خصوص تولیدات علمی هستیم.

افزایش ۴۶ درصدی بازی های بومی

وی با بیان اینکه سهم بازی های بومی- ایرانی سالانه ۴۶ درصد افزایش داشته است، افزود: در جدیدترین آمار، از ۱۵ بازی برتر کشور، ۴ بازی، «آمیرزا»، «کوییز آو کینگز»، «منچرز» و «باقلوا» در این لیست هستند.

نصیری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت اصفهان در حوزه کاربران بازی های دیجیتال اظهار کرد: ارزیابی هایی در این زمینه صورت گرفته و در وبسایت https://direc.ircg.ir/ گزارش هایی در این زمینه موجود است که علاقه مندان می توانند دریافت کنند. در نظر داریم برنامه کنفرانس های بعدی پرداختن به این موضوع و ارائه این آمار باشد.

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تصریح کرد: بازی ایرانی آمیرزا در ایران از بازی کلش آو کلنز کاربران بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در تاریخ ۳۰ بهمن و یکم اسفند به صورت آنلاین به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود. 

این کنفرانس با ارائه ۶ سخنرانی کلیدی و ۲ پنل کاربردی برگزار می شود، همچنین نشست های ارائه مقالات از طریق اسکای روم در طول ۲ روز کنفرانس برگزار می شود.

۸۵ مقاله در این دوره کنفرانس پذیرفته شده که ۲۲ مقاله در حوزه روانشناسی، ۱۱ مقاله در حوزه یادگیری و آموزش،۳ مقاله حقوق، ۹ مقاله جامعه شناسی، ۸ مقاله مدیریت و اقتصاد، ۱۴ مقاله فنی و ۱۸ مقاله در حوزه هنر دریافت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان امروز در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد، با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهایی که در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: زیرساخت لازم برای برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه در کنفرانس‌های گذشته، شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، بیان داشت: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

 مالک نادری، رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه امسال به‌میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس هر سال به همت انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود. 

نادری با اشاره به اینکه در این کنفرانس اتفاق‌های برجسته‌ای خواهد افتاد، تصریح کرد: از جمله آن ها حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس است.

 نادری ادامه داد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن محمد شفیعی‌دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش، دبیر انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، بیان داشت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به همت انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران، یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چند سال است که در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، تصریح کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و این فرصت خوبی است که طی امسال به دانشگاه ولیعصر(عج) در میزبانی این کنفرانس داده شده است واین دانشگاه نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

 در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برای برگزاری این کنفرانس امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟