Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون ضمن بازدید از طرح های تولیدی و تعاونی این استان گفت: بانک توسعه تعاون با حمایت از تعاونی های بزرگ و کوچک در استان مازندران، عزم جدی در ارتقای اقتصاد کشور و استان دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر هوشنگ عصارزاده، عضو هیئت مدیره این بانک،در  سفر یک روزه در جلسه ای که با حضور استاندار استان مازندران و معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری مازندران تشکیل شد، ضمن استماع مسائل تعاونی های استان، با تأکید بر نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون در مازندران و مقایسه این رقم با متوسط شبکه بانکی گفت: نسبت مصارف به منابع بانک توسعه تعاون استان مازندران که بالغ بر دوبرابر نسبت متوسط در شبکه بانکی کشور است، به خوبی بیانگر توجه بانک به زیرساخت های اقتصاد تعاون و انجام وظایف توسعه ای در استان مازندران است

وی تاکید کرد: تا کنون بالغ بر 700 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی بانک توسعه تعاون در استان مازندران پرداخت شده است که بر اساس اطلاعات سامانه کارا این میزان تسهیلات موجب ایجاد بیش از 1500 اشتغال جدید در این استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: احیای هدفمند تعاونی های اشتغال زاو تکمیل توسعه زنجیره ها از جمله اقداماتی است که از سوی بانک توسعه تعاون به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: با توجه به رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون که در راستای وظایف توسعه ای و حمایتی بخش تعاون، تعریف و هدفگذاری شده است، این بانک حداکثر توان خود را در جهت حمایت از تعاونی ها در چهارچوب مقررات و اختیارات خود صورت خواهد داد و توسعه و رونق تولید و اشتغال در عموم بخش ها خصوصا در بخش تعاون از اصلی ترین برنامه های بانک توسعه تعاون در استان مازندران بوده است.

عصارزاده تاکید کرد: بانک توسعه تعاون علاوه بر استفاده از منابع داخلی، اعتباراتی که سایر منابع از جمله تسهیلات تکلیفی شامل طرح اشتغال روستایی، بند الف تبصره 18 یا ماده 52 طرح رونق و جهش تولید در اختیار دارد با حداکثر توان برای توسعه اقتصادی به فراخور اولویت ها در مازندران تخصیص خواهد داد و تعاونی های فعالی که در عرصه تولید و اشتغال فعالیت دارند، قطعا از حمایت های بانک توسعه تعاون بهره مند خواهند بود.

حضور در جلسه کارگروه توسعه تعاون استان مازندران ،بازدید از خطوط تولید اتحادیه پروفیل مازندران در شهرک صنعتی ساری ، بازدید از شرکت تعاونی روماک گستر (پایانه صادراتی محصولات کشاورزی) واقع در شهرستان جویبار،افتتاح طرح 358 واحدی تعاونی مسکن فرهنگیان بابلسر و بازدید از شرکت تعاونی ماهیان خاویاری قره برون از دیگر برنامه های سفر عضو هئیت مدیره بانک توسعه تعاون به استان مازندران بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت اشتغال معاونت اشتغال استان مازندران بانک توسعه تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند