Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا برمبنای آمار سنگ آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر، میدکو، معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع معدنی فولاد سنگان، سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن مرکزی و صبانور حاکی است، ۱۰ ماهه امسال بیشترین تولید کنسانتره سنگ آهن مربوط به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین صبانور در این دوره زمانی مورد بررسی با ۳۳ درصد رشد عملکرد نسبت به ۱۰ ماهه ۹۸ بیشترین بازدهی را داشت و سنگ آهن جلال آباد افت ۲۰ درصدی در این مدت به ثبت رساند.

رشد پنج درصدی عملکرد دیماه

بنابرآمار مورد بررسی تولید کنسانتره سنگ آهن از سوی واحد های یاد شده در دیماه به رقم چهار میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.

معدنی و صنعتی گل گهر در دیماه با رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۱۱۶ تن تولید کنسانتره سنگ آهن بالاترین میزان تولید در بین واحد های مورد بررسی را داشت و بیشترین رشد را در این ماه به نام میدکو با ۳۳ درصد ثبت کردند و سنگ آهن جلال آباد هم با افت ۴۷ درصدی در این ماه روبرو شد.

تولید ۳۸.۵ میلیون تن گندله 

تولید گندله سنگ آهن توسط واحد های مربوطه در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۳۸ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۱۱ تن رسید که نسبت به ۱۰ ماهه پارسال افزایش بازدهی ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

ضمن اینکه تولید گندله با رشد ۲۵ درصدی در دیماه ۹۹ در مقایسه با ماه مشابه پارسال بالغ بر سه میلیون و ۹۵۶ هزار و ۳۴۷ تن شد.

به گزارش ایرنا، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان، به میزان ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید داشتند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۰۵ تن بود، افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران اخبار کنکور کنسانتره سنگ آهن ۱۰ ماهه ۱۰ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری