Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، شدت دو انفجار به فاصله زمانی حدود ۳۲ دقیقه در اسلام‌قلعه چنان زیاد بود که از ماهواره‌های ناسا هم دیده شد. انفجار اول ساعت ۱۳:۱۰ به وقت افغانستان رخ داد و زمان دقیق انفجار دوم ۱۳:۴۲ بود. با اینکه مقام‌های محلی افغانستان و ایران از زخمی شدن حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر در همان ساعت‌های ابتدایی فاجعه خبر داده بودند اما برخی رسانه‌های غربی آمار زخمی‌ها و آسیب‌دیده‌ها را دست‌کم ۶۰ نفر یا بیشتر برآورد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات فاجعه در نقطه صفر مرزی  | ۵۰۰ کامیون‌ سوخت سوختند | اعزام ۲۱ دستگاه آمبولانس به محل

یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع هرات به رویترز گفته است شعله‌های آتش میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده‌اند و برآوردهای ابتدایی از خسارت بیش از ۵۰ میلیون دلاری در همان ساعت‌های اول رخ دادن حادثه حکایت می‌کند. آتش‌سوزی تا پایان شب هم ادامه داشت و مسئولان ولایت هرات را ناچار کرد انتقال برق از ایران را متوقف کنند. به همین دلیل، شهر هرات نزدیک مرز ایران در تاریکی فرورفت. جاده میان هرات و اسلام‌قلعه از مسیرهای خطرناک غرب افغانستان است که مردم منطقه به ویژه شب‌ها در آن رفت و آمد ندارند.

مرز اسلام‌قلعه در ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر هرات قرار دارد و از مهم‌ترین جاده‌های ترانزیتی بین ایران و افغانستان است. دولت ایالات متحده به افغانستان اجازه داده است نفت و فرآورده‌های نفتی خود را از ایران تامین کند و این داد و ستد ذیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران قرار نمی‌گیرد. تصاویر ماهواره‌ای پیش از رخ دادن انفجار ظهر شنبه صدها دستگاه تانکر و کامیون حامل سوخت را در گذرگاه مرزی نشان می‌داد.

کد خبر 584895 برچسب‌ها افغانستان ‌انفجار ایران و افغانستان سوخت - بنزین افغانستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان انفجار ایران و افغانستان سوخت بنزین افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز