Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر بخواهید از تمامی شهرهای جنوبی ایران بازدید کنید باید حتما تعطیلات زیادی را برای خود در نظر بگیرید. اگر قصد مسافرت به جنوب کشور را دارید ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با چند تا از بهترین جاذبه های جنوب ایران آشنا شوید و در لیست مکان هایی برای بازدید خود قرار دهید.

به گزارش برنا، جنوب ایران همیشه به عنوان یکی از زیباترین و بکر ترین مناطق توریستی معرفی می‌شود که سرشار از شگفتی و زیبایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه های گردشگری جنوب ایران پر از آثار تاریخی و باستانی است. استان‌های جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس از لحاظ استراتژیک و سیاست و همچنین رونق اقتصادی کشور اهمیت بسیار زیادی دارند که هرساله گردشگران زیادی را مخصوصا کسانی که بلیط هواپیما را تهیه می‌کنند به سوی خود جذب می‌کند. به یاد داشته باشید که بهترین زمان مناسب برای سفر به جنوب ایران فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان است. اما هوای مطبوع و دل انگیز آن در فصل بهار باعث می شود تا بسیاری از افراد تعطیلات نوروز را برای رفتن به جنوب ایران در نظر بگیرند. با این حال چه در بهار و تابستان به جنوب سفر کنید و چه در پاییز و زمستان سفری خاطره انگیز و سراسر هیجان خواهید داشت. چرا که جنوب ایران از خوزستان و بوشهر گرفته تا بندر عباس و چابهار آن قدر زیبایی دارد که شما را غرق در لذت می کند.

 

همانطور که قبلا اشاره کردیم مناطق جنوبی ایران هم به مانند تمامی نقاط این سرزمین، پر است از جاذبه های تاریخی و طبیعی که شما را مجبور می کند تا به آن جا سفر کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. اگر بخواهید از تمامی شهرهای جنوبی ایران بازدید کنید باید حتما تعطیلات زیادی را برای خود در نظر بگیرید. اگر قصد مسافرت به جنوب کشور را دارید ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با چند تا از بهترین جاذبه های جنوب ایران آشنا شوید و در لیست مکان هایی برای بازدید خود قرار دهید.

جزیره کیش، مروارید درخشان خلیج فارس

کیش جزیره زیبا و منحصربه‌فرد ایران است که طرفداران زیادی دارد و در تمام فصول مختلف مجذوب کننده است. ولی برای سفری دلچسب بهتر است در ماه های آذر تا اردیبهشت به کیش سفر کنید و در زمستان هوای جزیره کیش لطیفتر و دلپذیرتر خواهد بود. جزیره کیش جاذبه ها و تفریحات فراوانی را در خود جای داده است و به همین دلیل است که مقصدی جذاب برای بسیاری از گردشگران از سراسر ایران است. در جزیره کیش علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی مثل: کشتی یونانی، ساحل مرجانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره و ...، اسکله  تفریحات دریایی کیش، پارک آبی، کلوپ های تفریحی، پلاژ های ساحلی، کارتینگ، بولینگ، سافاری، پاراسل، جت اسکی و کیبل اسکی، ده ها تفریحات دیگر وجود دارد. زمانی که تصمیم به خرید بلیط هواپیما و گذاراندن اوقات فراغت خود در شهر های دیگر شدید حتما به این جزیره سفر کنید.

رود کارون در اهواز، پرطرفدارترین رود ایران

یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های ایران که در قسمت های وسیعی از جنوب ایران کشیده شده است، رودخانه کارون است. این رودخانه پر آب از کوه‌های بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از شهر اهواز گذر می‌کند. اهواز به واسطه رودخانه کارون به دوقسمت تقسیم می‌شود. همین امر سبب ساختن پل های متعدد بر روی این رود مهم در این شهر شده است. وجود این رودخانه باعث شده است که مکان ها و جاذبه های گردشگری زیادی در اطراف آن پدید آید از جمله پل‌های معروفی که از روی رود کارون می‌گذرند و پارک های خطی کنار رود و ....که سالیانه گردشگران زیادی برای لذت بردن از نشستن و تفریح کردن کنار کارون با بلیط تهران اهواز و یا از طریق مسیر های دیگر سفر می‌کنند.

جزیره قشم جزیره شگفتی ها و عجایب ایران

 

جزیره قشم یکی از بزرگترین و زیباترین دیدنی های جنوب ایران و پر از مناطق بکر و دیدنی است که در استان هرمزگان واقع شده است. جدا از راه هوایی برای رسیدن به این جزیره مسیر های دیگری هم وجود دارد که در همه‌ی آن ها استفاده از لنج، کشتی و یا قایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. قشم جاذبه های طبیعی و تاریخی و ... بسیاری دارد، به حدی که زمان زیادی لازم است تا بتوانید از تمام جاذبه های بازدید کنید و لذت ببرید. مهمترین جاذبه های این جزیره شامل: جنگل حرا، غار نمکی و دره ستارگان می‌شود که بخشی از ژئوپارک این جزیره نیز شناخته می‌شوند و توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده‌اند.  بنابراین مطمئن باشید که وصف تمام زیبایی های جزیره قشم از زبان ما غیر قابل بیان است و حتما خودتان از نزدیک باید با خرید بلیط هواپیما قشم از این جزیره شگفت‌انگیز دیدن کنید.

چشمه آبگرم گنو منطقه ‌ای حفاظت‌ شده در بندرعباس

چشمه آبگرم گنو در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس قرار گرفته است. این چشمه‌ در دره ای محصور شده و کوه گنو که ششمین کوه بلند استان هرمزگان است و همچنین ارتفاعات آهکی در این مناطق، این چشمه را از شمال و جنوب احاطه کردند. آب چشمه گنو از دسته آب های گوگردی خیلی گرم (کلروره مولفاته کلسیک گوگردی) است که جنبه درمانی دارد و از جنبه های مختلف طبیعت گردی، پرنده نگری، کوهنوردی و... هم حایز اهمیت می باشد. همچنین امکانات چشمه گنو برای رضایت و رفاه گردشگران در این منطقه مناسب است و مسافران با خیال راحت می‌توانند با خرید پرواز تهران به بندرعباس برای تفریح و بازدید به این منطقه سفر کنند. چشمه آبگرم گنو را می توان به همراه جاذبه های گردشگری اطرافش چون منطقه حفاظت شده کوه گنو از پر جاذبه ترین چشمه های جنوب ایران دانست.

زیگورات چغازنبیل، پرستشگاهی ۴۰۰۰ ساله

زیگورات چغازنبیل نیایشگاهی است که ایلامیها برای خدایان خود ساخته بودند اما قبل از اینکه ساخت این معبد تمام شود به فرماندهی بانیپال در حمله‌ی سپاه آشور به همراه بقیه‌ی آثار و سازه های تمدن عیلامی‌ها ویران و نابود شد. بهد ها طی حفاری هایی که در این منطقه توسط فرانسوی ها انجام می‌شد قسمتی از این زیگورات کشف شد و سپس چهره‌ی آن به صورت کلی نمایان شد. این چغازنبیل در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه در استان خوزستان واقع می باشد و شوش را به یکی از اماکن دیدنی و باستانی ایران تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید با تاریخ و هنر مردمان این منطقه و سرگذشت آن ها آشنا شوید یکی از مهمترین کارها، بازدید از این بنای تاریخی خواهد بود و همینطور این اثر با ارزش یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در استان خوزستان محسوب می‌شود.

چابهار، بهشت گمشده ایران

چابهار از دیگر دیدنی های جنوب ایران و یکی از زیباترین بنادر مهم ایران است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. چابهار امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران است. گردشگران و مسافران  بسیار زیادی از سراسر ایران و حتی کشور های دیگر در ایام سرد سال به این ناحیه سفر می‌کنند. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری زیادی بوده و مهم‌ترین جاذبه های چابهار  و اطراف آن شامل: کوه‌ های مینیاتوری یا مریخی، تالاب لیپار، موزه محلی چابهار، مسجد جامع دزک، غارهای بان مسیتی، درخت مکرزن، گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو، مسجد جامع تیس، بندر گواتر و قلعه پیروز گت می‌ ‌شود. با وجود این همه جاذبه‌ی گردشگری در این منطقه به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما چند روزی به سفر خود به چابهار اختصاص دهید تا با فراغ بال از این جاذبه های شگفت‌انگیز بازدید کنید.

تالاب بین‌المللی شادگان، ونیز ایران

تالاب بین المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران است که شهرتی جهانی دارد. این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است. تالاب شادگان یکی از مهمترین زیستگاه‌های ۱۵۲ گونه پرنده و۴۰ گونه پستاندار نادر بوده است و حفظ محیط زیست این جانوران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کوچه پس کوچه های روستای سراخیه کنار تالاب در میان آب هستند و به همین دلیل، می گوییم اینجا ونیز ایران است البته به جز آب هیچ شباهت دیگری به ونیز ندارد. تالاب بین المللی شادگان به عنوان یک تالاب مهم بین المللی شناخته شده و علیرغم تنوع زیستی غنی و جاذبه های گردشگری فراوان، هنوز در بین گردشگران ایرانی و خارجی ناشناخته مانده است که البته باید بدانیم هنگام بازدید از این محیط زیبا حتما قوانین صدمه نرساندن به طبیعت را رعایت کنیم تا زیست بوم این منطقه را بیش تر از این به خطر نیندازیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بلیط تهران اهواز بلیط هواپیما قشم پرواز تهران به بندرعباس جاذبه های گردشگری جنوب ایران جاذبه های گردشگری ترین جاذبه جنوب ایران بازدید کنید بین المللی ی گردشگری جزیره کیش سفر کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «رویداد» یکی از محصولات اصلی صنعت گردشگری کشورهاست. رویداد از جنس محصولاتی است که انسان محور و تعامل محور است. نمایشگاه کتاب همچون دیگر رویدادها از منظر گردشگری جذاب است.

وی به آمار بازدید نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: بازدید چند میلیونی از نمایشگاه در ۱۱ روز عددی قابل توجه است. این رویداد برای ما ارزشمند است چرا که کمک می‌کند تا گردشگران خارجی را نیز جلب کنیم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و… که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

شجاعی انتشارات میراث فرهنگی را که به صورت تخصصی کتاب منتشر می‌کند، عامل ترویج گردشگری در بستر نمایشگاه کتاب خواند و افزود: در این مجال می‌توان فرصت‌های گردشگری از طریق کتاب را به بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه معرفی کرد. به این ترتیب هم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توسعه گردشگری از طریق کتاب‌های تخصصی کمک می‌کند و به نوعی زمینه تعامل نمایشگاه کتاب و گردشگری محسوب می‌شود.

وی برگزاری تور بازدید گردشگران خارجی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را عامل توسعه گردشگری رویداد محور برشمرد و گفت: برای سال‌های آتی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان با همکاری بخش خصوصی تور بازدید گردشگران خارجی از این رویداد را برگزار کرد؛ می‌دانم مردم کشورهایی نظیر تاجیکستان علاقه بسیاری به نمایشگاه کتاب تهران دارند. همینطور کشورهای عرب و فرهیختگان کشورهای فارسی زبان به نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی ساده تورهای گردشگران خارجی را در بازه زمانی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار کنیم؛ اینطور گردشگران خارجی علاوه بر بازدید از مناطق تاریخی و دیدنی ایران از نمایشگاه کتاب هم بازدید می‌کنند. این یعنی تقاطع‌هایی که نمایشگاه کتاب می‌تواند با صنعت گردشگری کشور ارتباط برقرار کند.

شجاعی با طرح این موضوع که آمار دقیقی از حضور گردشگران خارجی در ادوار گذشته نمایشگاه کتاب تهران در دسترس نیست، گفت: امسال می‌توانیم رصد کنیم و متوجه شویم که چه میزان گردشگر خارجی به نمایشگاه کتاب می‌آیند. دوره‌های قبل حضور تعداد قابل توجهی گردشگر خارجی را در نمایشگاه کتاب شاهد بودم. به جرأت می‌توانم بگویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کننده خارجی دارد و بخشی از این بازدیدها از مسیر گردشگری محقق شده است.

وی هماهنگی بین بخشی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای استفاده بیشتر از موقعیت نمایشگاه کتاب تهران برای گردشگری خارجی را مهم خواند و ادامه داد: می‌توان با نگاه فرهنگی به مقوله گردشگری ادبی و گردشگری رویدادمحور منافع اقتصادی برای کشور ایجاد و بخش خصوصی را در این حوزه به خوبی فعال کرد. آنها که به طور حرفه‌ای اصول جذب گردشگر خارجی به کشور را می‌دانند می‌توانند نظر گردشگر خارجی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، جلب کنند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: می‌توانیم میان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک برگزار کرد. همچنین بخش خصوصی نیز تورهای گردشگری کتاب و گردشگری ادبی و… را فعال کند. می‌توان این مهم را برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ریل‌گذاری کرد. لازم است سیاست جدیدی برای سال‌های آینده درباره این امر مهم اتخاذ کرد.

شجاعی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم» گفت: با کتاب خواندن می‌توان گردشگری ایران را ساخت. من کتاب «در سرزمین مردمان نجیب» را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم؛ این کتاب نوشته هرؤیه روپچیچ، موسیقیدانی از کشور کرواسی است و داستان آن ۲ بار سفر مرد کروات به تمام نقاط ایران را روایت می‌کند. این موسیقیدان حس خود را از هر آنچه در ایران و از مردم ایران دیده توصیف کرده و مهمترین توصیفی که مرد کروات از ایران در ذهنش ثبت شده مهمان نوازی است که به آن معروفیم.

کد خبر 6096279 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد