Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم در مجلس بیش از دوسوم زمان نشست علنی صحن را به بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 20 دقیقه و با حضور 244  نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با به صدا درآوردن زنگ آغاز، جلسه را رسمی اعلام کرد و پیش از آغاز بررسی دستور کار امروز مجلس، درگذشت الهیار ملکشاهی و محمدرضا دولت آبادی نمایندگان کوهدشت در دوره‌های نهم و دهم و نیشابور در دوره ششم مجلس را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار صحن علنی امروز را قرائت کرد.

 

ادامه رسیدگی به طرح جهش تولید و تامین مسکن

گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد طرح جهش تولید و تامین مسکن به عنوان نخستین دستور کار امروز مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت، بررسی جزئیات این طرح از جلسات قبل آغاز شده بود.

 

نمایندگان در نشست علنی امروز مواد 6 تا 17 طرح جهش تولید و تامین مسکن را بررسی و با پرداخت یارانه سود انتشار اوراق تامین مالی مسکن از طریق صندوق ملی مسکن، واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله، تعیین تکلیف پرونده‌های تغییر کاربری اراضی در استان‌ها، شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری و الحاق به شهرها، معافیت مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار و محاسبه هزینه صدور گواهی پایان کار در طرح تامین مسکن با ۳۰ درصد تخفیف موافقت کردند.

 

نمایندگان همچنین با ارجاع مواد 9،10، 12، 13، 14 و 17 طرح جهش تولید و تامین مسکن درباره تحویل اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها حداکثر ظرف مدت 2 ماه به وزارت راه و شهرسازی، واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار وزارتخانه‌ها، تکلیف دستگاه‌ها در ارتباط با اراضی مورد نیاز توسعه و هدایت ساخت و ساز در روستاها به درخواست رئیس کمیسیون عمران، استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی به منظور تأمین زمین مورد نیاز این طرح، تکلیف وزارت اقتصاد برای پیش خرید و تامین ابزارهای پوشش خطرپذیری خرید مصالح ساختمانی در بورس و ممنوعیت دریافت مبلغی بابت تامین و انتقال مسکن‌های حمایتی از سوی وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت رفع ابهامات به کمیسیون عمران موافقت کردند.

 

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس هنگام بیان پیشنهاد خود متذکر شد که «مسئولان وزارت راه و شهرسازی در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن در صحن حضور نداشتند».

 

 طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار هفته جاری صحن علنی

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در ادامه جلسه امروز ضمن قرائت بیتی مبنی بر «عصا از راستی هر دم به گوش پیر می‌گوید/ دگر در خواب خواهی دید، ایام جوانی را» در تذکری با استناد به بند (4) ماده (22) از عدم شرکت نمایندگان در رأی‌گیری مواد طرح جهش تولید و تامین مسکن انتقاد و بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان تأکید کرد و خطاب به قالیباف گفت: به دلیل عدم رأی آوردن طرح شفافیت آراء علیه حضرتعالی و مجلس هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان را یادآور شد و گفت: این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

 

 برخی نمایندگان دیگر ازجمله بابایی کارنامی متذکر شدند که «هیچ کس در مجلس یازدهم با اصل شفافیت مخالف نیست اما تشخیص دادند در کلیات طرح بحث های کارشناسی مدنظر قرار گیرد.»

 

ناطقان میان دستور جلسه 26 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه علنی امروز بنا بر قرائت حسینعلی حاجی دلیگانی پنج نفر از نمایندگان به ایراد نطق 7 و 5 دقیقه‌ای پرداختند. بر این اساس علیرضا زاکانی نماینده مردم قم، احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر، محمد صفری ملک‌میان نماینده مردم رودسر و املش، رضا آریان‌پور نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش و محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند ناطقان جلسه علنی امروز بودند.

 

سفر قالیباف به روسیه و درخواست رفتار منصفانه از نمایندگان

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان در نطق میان دستور خود، گفت: مقایسه سفر فرستاده امام راحل برای ارائه پیام بنیانگذار انقلاب اسلامی به گورباچف با سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه، درست نیست، زیرا سفر دکتر قالیباف، سفر میان پارلمانی بود.

 

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه در راستای اعمال ماده 75 آئین نامه داخلی مجلس در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش در نطق میان دستور، خواستار رفتار منصفانه از سوی نمایندگان شد و گفت: سفر هیات پارلمانی کشورمان به روسیه موجب آشفتگی و عصبانیت اردوگاه غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان شد که دلیلی بر درست بودن و موفقیت آمیز بودن این سفر است.

 

اعلام وصول 3 طرح، 7 لایحه و یک سوال از وزیر کشور

بر اساس این گزارش، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه جلسه 3 طرح، 7 لایحه و سوال نماینده اهواز از وزیر کشور را اعلام وصول کرد.

 

نمایندگان مردم در خانه‌ملت در دقایق پایانی نشست علنی امروز به طرح تذکرات شفاهی خود پرداختند.

 

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر ارتباطات، گفت: علیرغم برخی اقدامات انجام شده از ۴۰۰ روستای شهرستان میانه در بیش از ۱۰۰ روستا مشکل آنتن‌دهی تلفن، اینترنت پایدار و توسعه شبکه تلفن همراه وجود دارد که در ایام کرونایی و با توجه به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به سامانه‌های آموزشی؛  انتظار می‌رود به این موضوع توجه شود.

 

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت نیز در تذکر شفاهی خود با یادآوری هدف دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مردم در 100 روز، از دولت خواست تا حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر بازار سکه و ارز را در فرصت باقی مانده در دستور کار قرار دهد.

 

حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در تذکر شفاهی خود خطاب به مسئولان کشور، گفت: تا فرصت به تعویق نیفتاده به وظیفه ذاتی خود در کشور عمل کنید و ضمن برخورد قاطع با حرام خواران به ویژه دانه درشت ها و آقازاده ها به بحث معیشت، بیکاری، فراهم کردن زیرساخت فضای مجازی برای دانش آموزان و ... رسیدگی کنید.

 

محمد علیپور نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در تذکر شفاهی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره عبور از تحریم‌ها، گفت: همچنان با مشکلات تامین معیشت مردم و گرانی کالاها روبه رو هستیم و بعد از هفت و نیم سال حداقل نیاز معیشتی مردم شامل مرغ  و تخم مرغ قابل تامین نیست.

 

جبار کوچکی نژادارم ساداتی نماینده مردم رشت در تذکر شفاهی از کوتاهی دولت و عدم نظارت بر اجرای قانون تامین کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت: قانون تامین کالاهای اساسی طی مدت زمان طولانی در قوه مقننه به تصویب رسید، اما دولت در اجرای آن کوتاهی می کند.

 

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در تذکر شفاهی خود، گفت: مشکلات ما از بخش‌های مختلف تحمیلی، تحصیلی، ساختاری و رفتاری تشکیل شده و مجلس انقلابی امروز مأموریت دارد تا به یکسری رفتارها و تصمیمات و مصوباتی برسد که به نوعی نتیجه آن اصلاح ساختار باشد.

 

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در تذکر شفاهی خود با بیان یانکه مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند، گفت: مرزهای کشور کمترین شرایط ایمنی را دارند و وزارت کشور، ستاد بحران، گمرک، وزارت راه و سازمان راهداری باید به این موضوع رسیدگی کنند.

 

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

در ادامه جلسه امروز، علی کریمی فیروزجائی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 

پورابراهیمی، عضو ناظر در هیأت امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان

احمد امیرآبادی فراهانی بنا بر دستور کار امروز مجلس، اسامی نمایندگان پیشنهادی عضو ناظر در هیأت امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را قرائت کرد. بر همین اساس علی رضائی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان کنگاور و کرمان از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد شدند اما علی رضائی انصراف داد و محمدرضا پورابراهیمی با 91 رأی موافق به عنوان عضو ناضر در این هیات انتخاب شد.

 

پایان نشست علنی 26 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی

علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه،26 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12 و 7 دقیقه به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس (سه‌شنبه، 28 بهمن‌ماه) با ادامه دستور کار هفتگی برگزار می‌شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس طرح جهش تولید و تامین مسکن رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر شفاهی خود نشست علنی امروز طرح شفافیت آراء ادامه جلسه نماینده مردم دستور کار بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

به گزارش «نماینده»، محسن دهنوی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد