Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:03:41 GMT

واکسن آسترازنکا روی کودکان آزمایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۶۶۹۱

واکسن آسترازنکا روی کودکان آزمایش می‌شود

محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان قصد دارند میزان اثربخشی واکسن مشترک شرکت آکسفورد و آسترازنکا را روی کودکان آزمایش کنند.

با توجه به شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا در سراسر جهان، کودکان زیادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند. بنابراین گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد تصمیم گرفتند میزان اثربخشی واکسن آسترازنکا را روی کودکان بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا داده‌های سلامت ۳۰۰ فرد بین ۶ تا ۱۷ سال بررسی شد. واکسن آسترازنکا یکی از محصولاتی است که برای استفاده بزرگسالان در انگلستان مجوز دریافت کرده است.

به گفته محققان با وجود اینکه بیشتر کودکان و نوجوانان در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن هستند و احتمال کمی وجود دارد که که وضعیت سلامتی آن‌ها به خطر بیافتد، اما لازم است واکنش ایمنی بدن این افراد نسبت به واکسن‌ها ارزیابی شود. قرار است در این مطالعه به ۲۴۰ داوطلب، واکسن کرونا و به سایر افراد، واکسن بیماری مننژیت تزریق شود. هر دو واکسن عوارض جانبی مشابهی دارند.

لازم است چندین مرحله آزمایش بالینی انجام شود تا اثربخشی واکسن‌های کرونا روی کودکان مشخص شود. مرحله دوم این آزمایش قرار است در سه شهر لندن، ساوت‌همپتوم و بریستول انگلستان انجام و پاسخ‌های ایمنی کودکان ارزیابی شود.

به احتمال زیاد واکسن‌های جدید مخصوص کودکان تا پایان سال مجوز دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد در سال جاری سه میلیارد دوز واکسن آسترازنکا تولید شود و تا ماه آوریل نیز بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در دسترس افراد قرار بگیرد./ ایمنا 

علائم کودکان کرونایی آیا کودکان هم باید واکسن کرونا بزنند؟ تزریق آزمایشی واکسن کرونا به کودکان آغاز شود کودکان ۶۰ درصد بیشتر از افراد مسن کرونا را منتقل می‌کنند کرونای جهش‌یافته زیر ۲۰ ساله‌ها را تهدید می‌کند/ نگرانی از نبود واکسن موثر برای کودکان   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا روی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها