Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:23:53 GMT

اصفهان مرجع و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۷۲۴۸

اصفهان مرجع و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اجرای اپرای اصفهان در صد سال پیش توسط میرزاده عشقی در اصفهان، دلالت بر آن داشته که اصفهان تا چه حد مرجع و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی ظهر امروز (یکشنبه) در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی منطقه ۱۰ شهرداری از جمله «تالار هنر» اظهار کرد: در ادوار گذشته تأکید بر این بوده که تئاتر یک ریشه قدسی دارد که مأخذی برای گفت‌وگوی انسان با خدایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئاتر صرفاً جایی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری نیست، بلکه جایی است تا از طریق این هنر ناشنیده‌هایی شنیده و روایت‌های ناگفته‌ای استماع شود؛ همچنین بر اساس شنیده‌ها خلاقیت‌ها شهری را درخور جهان شهر بودن بسازند.

وی افزود: تقارن بازگشایی تالار هنر با یکصدمین سالگرد اجرای اولین اپرای در اصفهان توسط میرزاده عشقی که یکی از مفاخر کشور ایران بوده را گرامی می‌دارم. این اجرا دلالت بر آن داشته که اصفهان تا چه حد مرجع و مأمن هنرمندان بوده و هست و خواهد ماند. از پیگیری هنرمندان برای بازگشایی تالار هنر تشکر می‌کنم همچنین با تأکیدات شهردار و عزم جدی اعضای شورای شهر و همت بلند شهرداری منطقه ۱۰ این مکان بازگشایی شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: امیدوارم تالار هنر توسط سبک بالان نازک نهاد خوش قریهه هنر بتواند راهکارهای جدیدی را برای داشتن شهری فرهنگی با شاخصه زیست پذیری، حیات محوری و معناگرایی داشته باشد.

تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان است

همچنین علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در حاشیه افتتاح تالار هنر به خبرنگار ایمنا گفت: امروز به مناسبت یکصدمین سال اجرای اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی، تالار هنر پس از بازسازی افتتاح شد.

وی افزود: حدود یک سال پیش عملیات بازسازی تالار هنر آغاز شد و اکنون فضای مناسب‌تری در اختیار شهر و هنرمندان هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، محیطی و تمرین‌های مختلف قرار گرفته است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان ادامه داد: به قاطع می‌توان ادعا کرد که تالار هنر مهم‌ترین سالن نمایشی سطح استان است که امروز پس از بازسازی از جهت تجهیزات، امکانات و مکان‌های مورد نیاز اهالی نمایش افتتاح گردید.

کد خبر 474997

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالار هنر اصفهان کلانشهر مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان شهر معاون شهردار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان سازمان فرهنگی تالار هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم

تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نه‌تن‌ها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهر‌ها نیز معرفی و مطرح می‌شود تا توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازنمایی اصفهان قدیم (عکس)
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»