Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایی روز یکشنبه در نشست تخصصی "شناسایی چالشها و فرصتهای توسعه شهری و لزوم تدوین سیاستهای کلی نظام در حوزه مدریت شهری" در مشهد افزود: بیشتر خانه سازی و شهرک سازی را مدیریت کردیم و شهرسازی از مدیریت ما خارج بوده است زیرا اگر مدیریت شهری وجود داشت حاشیه سازی شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه تثبیت و کنترل جمعیت تنها به محدوده جغرافیای شهر نیست ادامه داد: هر طرح جامع بدون دید راهبردی در عمل پیاده نمی‌شود و موج جدید مهاجرت را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرح جامع باید عوامل بیرونی را نیز مورد نظر قرار داد. خدمات دهی در مشهد نقطه بسیار پرجاذبه برای جمعیت‌های اطراف است و وقتی نسبت به مسائل بیرون بی توجه باشیم رفاه موجود در آینده از بین می‌رود.

وی افزود: اقلیم ایران در سی سال آینده یک درجه گرمتر می‌شود و در این پنج سال اخیر بارندگی رگباری شروع و بعد وارد دوره خشکسالی می‌شویم. در طرح جامع تاثیر تغییر اقلیم هم باید در نظر گرفته شود.

رضایی، موضوع محله محوری را نیز در شهرها مهم دانست و ادامه داد: محلات هویت جمعی به خانواده می‌دهند. تفاوت محلات مهم است محلات نباید شبیه هم باشند.

وی گفت: دنیا در آینده به سوی تحولات انسانی اجتماعی خواهد رفت. از اقتصاد سیاسی هم فاصله خواهیم گرفت. اقتصاد به سوی اجتماعی سیاسی خواهد رفت. انقلاب صنعتی مدتها است به پایان رسیده و دنیا به دنبال تعریف جدید از خود است. کرونا هم به اینکه زندگی قرن ۲۱ با قرن گذشته متفاوت باشد سرعت خواهد داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت پژوهش افزود: مجموعه‌های پژوهشی همکار مجمع تشخیص مصلحت نظام در استانها را توسعه می‌دهیم و متناسب با شرایط هر استان اندیشکده ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مشهد و خراسان رضوی، موضوع اندیشکده، مدیریت محلی، شهرداریها و شهرسازی است به این دلیل که این شهر سابقه تمدنی دارد. علاوه بر آن توسعه شهری در زمان و دوران جمهوری اسلامی باید بار مذهبی و دینی قویتر داشته باشد و مشهد این ظرفیت را دارد که توسعه شهری دوران جمهوری اسلامی در آن علاوه بر جنبه تمدنی، جنبه مذهبی هم داشته باشد. 

رضایی گفت: از طرف دیگر خراسان رضوی کمتر دولت زده است. در بسیاری از استانها دخالت دولت در اداره شهرها بیشتر از خراسان رضوی است. دولت زدگی فرهنگ رضا شاهی است که با انگیزه امنیت وارد ایران شد.

وی با بیان اینکه نگاه به شهرسازی باید با نگاه تمدن نوین ایرانی اسلامی شکل بگیرد افزود: حقیقت این است که آسیبهای فراوان اجتماعی، انسانی، فرهنگی و اقتصادی از شهرسازی به ایران وارد شد. ابتدا باید خسارات را حل کنیم و بعد الگوهای جدید را پایه ریزی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وضعیت فرهنگی کشور هر چند به آموزش و پرورش حوزه‌های علمیه ربط دارد ولی نقش شهرها در شکل گیری هویت جدید فوق العاده بالا است. شهرهای مدرن و پست مدرن که وارد ایران می‌شوند در تغییر و تحولات فرهنگی و هویتی بسیار نقش بالنده دارند.

وی گفت: خراسان رضوی باید جایگاه موثر در تمدن آینده ایران داشته باشد و استانهای دیگر هم نقشهای مختلف بگیرند.

رضایی افزود: بعد از مسائل تمدنی، مسائل راهبردی مطرح است و در این مسائل نیز خراسان رضوی باید یک نگاه دیگر داشته باشد.

برچسب‌ها مشهد برنامه توسعه محسن رضایی حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد برنامه توسعه محسن رضایی مشهد برنامه توسعه محسن رضایی حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند