Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@16:45:18 GMT

اصلی‌ترین کالای وارداتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۷۸۴۴

اصلی‌ترین کالای وارداتی چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید زادبوم با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده بر مسیر واردات در سال‌های گذشته، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های گذشته، می‌توان اعلام کرد که در سال ١٣٩٩ عملا دیگر واردات بی رویه‌ای صورت نمی‌گیرد و وقتی جزییات کالاهای ورودی به ایران را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که یا واسطه‌ای و سرمایه‌ای هستند یا کالاهای مصرفی که نیاز قطعی مردم به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای حدود ۸۷ درصد از کل واردات ایران را تشکیل می‌دهند. این کالاها به عنوان مواد اولیه یا مورد نیاز به واحدهای تولیدی تحویل می‌شوند و یعنی نه تنها برای اقتصاد ایران زیان ده نیستند که حتی نرسیدنشان می‌تواند به تولید آسیب بزند. از این رو نه تنها نگرانی در رابطه با این کالاها نیست که می‌توان با ارائه تسهیلاتی به وارداتشان نیز کمک کرد تا خطوط تولیدی برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ۱۳ درصد باقی مانده از واردات ایران را نیز کالاهای مصرفی که نیاز جدی مردم هستند تشکیل می‌دهند، توضیح داد: بعضی از این کالاها برای تامین کامل نیاز جامعه به ایران وارد می‌شوند، مثلا برنج وارداتی یکی از این کالاهاست که برای تنظیم بازار و تامین نیاز مردم وارد می‌شود. یکی دیگر از این کالاها را گوشی تلفن همراه تشکیل می‌دهد که باز هم نیاز جامعه است و نمی‌توان توقع داشت که واردات آن متوقف شود.

زادبوم اضافه کرد: با وجود اینکه واردات بی رویه کنار رفته اما آمار واردات ما سال گذشته در مرز ۴۳ میلیارد دلار قرار داشت و امسال نیز همین روند ادامه دارد. با توجه به اینکه اصلی‌ترین محل تامین ارز موردنیاز واردات، صادرات غیرنفتی کشور است، افزایش فعالیت‌ها در این حوزه نیز اهمیت فراونی خواهد داشت و ما باید تلاش کنیم تراز تجاری کشور را بار دیگر مثبت کنیم.

به گفته وی، در ۹ ماهه سال ١٣٩٩ ،تراز تجاری ایران حدودا منفی ۱.۲ میلیارد دلار بوده که سازمان توسعه تجارت امیدوار است این عدد تا پایان سال قابل جبران باشد.

پربیننده ترین ترخیص کالاهای ممنوعه آزاد شد ایران چه خودروهایی را صادر کرد؟ صادرات موز به جای نفت! توصیه‌هایی برای خرید ماشین لباسشویی هیج واکسن فایزری وارد و ترخیص نشده است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالای وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات

از اول فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان یک میلیارد و 26 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 383  میلیون دلار و برای خدمات 117 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 689 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 96  میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 26 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 462 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 223 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 167 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 138 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 194 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 197، 29، 174، 103 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 199 میلیون دلار ارز نیمایی و 183 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع 2716 کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟