Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات و گروههای مختلف سیاسی، اقدام گروه تروریستی پ ک ک در قتل عام ۱۳ نفر از اسرای غیر نظامی خود در کردستان عراق را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در عملیات اخیر نیروهای ترکیه در شمال عراق که به چنگال عقاب 2 موسوم است، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از پیدا شدن 13 غیر نظامی در یکی از غارهای محل اختفای عناصر پ ک ک خبر داد که توسط این گروه با شلیک گلوله به سر اعدام شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این 13 غیر نظامی به گفته مقامات نظامی ترکیه ربوده شده و در پناهگاههای پ ک ک در کردستان عراق نگهداری می شدند. 12 نفر از آنها با شلیک گلوله به سر و یکی از آنها نیز با شلیک به شانه ها از پای در آمده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پایان عملیات ترکیه در شمال عراق؛ کشته‌شدن 50 عنصر پ‌ک‌ک

 

این رویداد، جامعه ترکیه را متاثر کرده و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ابراهیم کالین سخنگو و مشاور رئیس جمهور ترکیه در همین خصوص در حساب توییتری خود نوشت: گروه تروریستی پ.ک.ک به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و جهان در مقابل این اقدام سکوت کرده است. این سکوت به منزله شراکت در جرم است، اما ما در مقابل آن سکوت نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در این رابطه گفت: حامیان، سخنگوها و هدایت‌کنندگان گروه‌های تروریستی از فاصله دور را به خوبی می‌شناسیم. ترکیه بدون وقفه به تلاش‌های خود در زمینه آشکار کردن این روابط فاسد و شکستن کمر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی نیز در این باره نوشت: کشتن این 13 غیر نظامی از سوی خائنان(عناصر پ ک ک) همچون آتشی بر قلب ما بود. از خداوند برای آنها طلب رحمت دارم. تسلیت عرض می کنم. معتقدم که این قتل عام از سوی سازمان تروریستی پ ک ک و حامیان آنها، یک نقطه عطف و لحظه‌ای سرنوشت ساز برای حساب کشیدن از آنهاست. از این پس هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود. هیچکس قادر نخواهد بود که در پشت کلیشه ها پنهان بماند.

عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه نیز این اقدام را حمله ای به انسانیت خوانده و افزود: نیروهای نظامی قهرمان ما پاسخ این اقدام پست را خواهند داد.

مرال آکشنر رهبر حزب خوب نیز در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرده و برای جان باختگان طلب رحمت و برای خانواده های آنها نیز طلب صبر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه غیر نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی