Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به اجرای قانون جامع مناسب‌سازی معلولان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، شهرام ملکی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان که در محل سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به اجرای ضوابط و مقررات قانون جامع مناسب‌سازی با هدف تسهیل در تردد افراد سالمند و افراد معلول و کم توان جسمی حرکتی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرمانداری‌های تابعه باید با تشکیل جلسات شهرستانی مصوبات جلسات ستاد استانی را اجرا و گزارش عملکرد خود در حوزه شهری و روستایی را به ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: شهرداری‌های تابعه نیز موظف‌ند تا نسبت به باز آفرینی و مناسب‌سازی و نیز تسهیل تردد این افراد در معابر شهری و اماکن عمومی تلاش خود را مضاعف کنند.

مناسب سازی فضاهای منطقه 13 تهران و برنامه های جدید سلامت محورمناسب سازی شهری نیازمند تغییر نگرش نسبت به جامعه معلولان است

وی بیان کرد: شهرداری سنندج نیز باید با بهبود و بازآفرینی وضعیت معابر شهری به‌ویژه در پیاده راه فردوسی و پارک سوار میدان آزادی برای رفاه حال معلولان و افراد سالمند و کم‌توان جسمی حرکتی، اقدام لازم را انجام دهد.

ملکی با یادآوری اینکه معلولان و سالمندان براساس حقوق شهروندی نیازمند ارائه خدمات مناسب در معابر شهری هستند، اظهار کرد: همه ما موظفیم که برای ارتقاء بهتر خدمات به این قشر از جامعه، تلاش خود را مضاعف کنیم.

انتهای پیام/484/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد

یوسف خدادادی امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در گرمی (مغان) گفت: پارسال به طور میانگین برای ۱۹ درصد اراضی زراعی این شهرستان اسناد رسمی صادر شد که امسال به ۳۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا پایان سال این رقم به ۴۵ درصد برسد.

معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن، افزود: پیشرفت‌های خوبی در سایه همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله در بحث صدور اسناد زراعی انجام شده است.

به گفته او، اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت موجب شفافیت و پیشگیری از بروز فساد و وقوع جرم می‌شود و در کاهش اختلاف‌های ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم نیز بسیار موثر است؛ از این رو موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تا رسیدن به نتیجه به جد پیگیری می‌شود.

خدادادی اظهار کرد: اراده جدی بین مسئولان شهرستان گرمی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد که انتظار می‌رود در سایه این اراده و انجام هماهنگی‌های لازم، به هدفگذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی این شهرستان دست یابیم.

او با بیان اینکه تصمیم‌هایی نیز در مورد بافت‌های مسکونی گرفته شده است، افزود: در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ فقره پرونده در حال رسیدگی بوده و هماهنگی لازم برای سرعت‌بخشی به صدور اسناد این زمین‌ها انجام شده است.

معاون دادگستری استان اردبیل بیشترین مشکل در صدور اسناد اراضی زراعی را کمبود نیروی انسانی واحدهای ثبتی و نبود اداره ثبت در بخش انگوت عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع در نشست‌های کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز