Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهردار شهرکرد گفت: در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای مناسب‌سازی معابر جهت تردد معلولان پیش‌بینی می‌شود اما می‌طلبد در این زمینه تمام دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شهرکرد ، بهادر عبدالغنی امروز در جلسه مناسب‌سازی معابر با اشاره به مناسب‌سازی فضاهای شهری و عمومی برای معلولان اظهارداشت: مناسب‌سازی پیاده‌روها و معابر جدید و بازسازی معابر قدیمی برای استفاده معلولان، از مسائلی است که در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره مدیریت جدید شهری به این مسئله توجه بسیاری شد که تا جای ممکن معابر شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولان و آن‌هایی که به هر دلیلی امکان حرکت به صورت عادی را ندارند، مناسب‌سازی شود هر چند در این زمینه هنوز کار بسیاری باید انجام شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: معلولان به‌عنوان یکی از اقشار نیازمند جامعه باید از خدمات اجتماعی مناسب برخوردار باشند که در این راستا اجرای دقیق قانون مناسب‌سازی می‌تواند موجب برقراری عدالت اجتماعی در بهره‌مندی از امکانات شهری و زمینه‌ساز خدمات مورد نیاز به آن‌ها باشد.

عبدالغنی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در راستای مناسب‌سازی توسط شهرداری صورت پذیرفته است، ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد تا در راستای پیگیری امور مشترک با بهزیستی اقدامات را انجام دهد و در بودجه سال آینده اعتبارات لازم پیش‌بینی می‌شود، اما می‌طلبد در این زمینه تمام دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

   10 درصد جمعیت استان جانبازان و معلولان هستند  

نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه بیان کرد: در حال حاضر سه درصد جمعیت استان معلولان و 10 درصد جمعیت معلولان و جانبازان هستند، بنابراین باید در راستای احقاق حقوق معلولان و جانبازان جهت تردد راحت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تا 30 سال آینده کشور ما جزو چهار کشور بیشترین سالمند خواهد بود، بنابراین باید مناسب‌سازی‌ها حتی برای جامعه سالمند نیز انجام شود و پیاده‌روها، پل‌های ارتباطی بین پیاده‌رو و سواره‌رو، رمپ‌های ورود به ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، پارکینگ مناسب خودرو معلولین، سرویس بهداشتی و پله‌های مناسب، دسترسی به سالن اجتماعات و نصب آسانسور از برخی اقدامات ضروری برای مناسب‌سازی است.

کمبود پارکینگ در شورای شهر شهرکرد بررسی شد کلاس‌ها و امتحانات ترم جدید دانشگاه شهرکرد به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود رئیس شورای شهرکرد: بی‌مهری‌هایی که به رسانه‌ها می‌شود زیبنده نیست

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصلاح رمپ‌ها باید در دستور کار همه ادارات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه نابینایان سومین اولویت ما در استان است، بنابراین در معابر باید مناسب‌سازی لازم برای این قشر از جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناسب سازی سازی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد