Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:51:46 GMT

تشییع پیکر شهیده مدافع سلامت بیمارستان لقمان حکیم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۸۵۵۶

تشییع پیکر شهیده مدافع سلامت بیمارستان لقمان حکیم

مراسم تشییع پیکر شهیده مدافع سلامت مهشید گودرز، پرستار باردار بخش کرونای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان که بر اثر کرونا به شهادت رسیده بود روز یکشنبه (۲۶ بهمن) در بیمارستان لقمان حکیم تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، مهشید گودرز، پرستار باردار بخش کرونای بیمارستان لقمان بر اثر کرونا درگذشت.

رئیس مرکز اورژانس البرز گفت: مهشید گودرز پرستار بیمارستان لقمان حکیم بود ولی به خاطر سکونت در کرج بعد از ابتلا به کرونا در بیمارستان امام علی (ع) بستری شده بود که متاسفانه این همکار دلسوز ساعاتی قبل به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرستار باردار بوده و خوشبختانه لحظاتی قبل از فوت، پزشکان موفق به نجات جان نوزاد وی شدند، هر چند نوزاد این پرستار حدوداً هفت ماهه و نارس از بدن مادر خارج شده ولی با تلاش کادر بیمارستان در تلاشیم جان نوزاد حفظ شود.

نایب رییس شورایعالی نظام پرستاری: حضور پرستاران باردار در بخش کرونا ممنوع است

بعد از اعلام این خبر تلخ، این سوال مطرح شد که آیا قوانینی برای عدم فعالیت پرستاران باردار و دیگر افرادی که در گروه پرخطر قرار می گیرند در بخش کرونا وجود دارد یا خیر؟

علی اکبر جراحی نایب رییس شورایعالی نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال ضمن اظهار بی اطلاعی از شرایط «مهشید گودرز» می گوید: «به طور کلی پرستارانی که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند و یا در گروه‌های پر خطر قرار دارند، نباید در بخش کرونا فعالیت کنند.»

لفظ گروه‌های پرخطر به «بیماران قلبی»، «فشار خونی‌ها»، «دیابتی‌ها»، «بیماران سیستم ایمنی»، «بیماران مزمن ریوی»، «زنان باردار»، «کودکان»، «کسانی که اضافه وزن بالا دارند»، «افرادی که مضطرب هستند یا تحت درمان بیماری‌های اضطرابی هستند»، «تمام افراد بالای ۶۵ سال» و... اطلاق می‌شود.

این مقام شورایعالی نظام پرستاری کشور البته این نکته را هم اضافه کرد «برای عدم فعالیت گروه‌های پر خطر در بخش کرونا در نظام پرستاری قانونی وضع نشده اما در قانون وزارت بهداشت در مورد بیماری کووید تاکید شده که افراد پر خطر، اشخاص دچار بیماری‌های خاص و یا زمینه‌ای نباید در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند، چرا که این افراد بدن ضعیف‌تری دارند و  چه پرستار و چه جزء خدمات بیمارستان باشند، نباید در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر پرستار کرونا تشییع سلامت زنان باردار کرج وزارت بهداشت بیمارستان لقمان مشرق بیمارستان لقمان نظام پرستاری بخش کرونا مهشید گودرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد