Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد بارش باران و برف در تمامی نواحی استان خواهیم بود و  این سامانه بارشی موجب وزش شدید باد و کاهش محسوس دما می‌شود، زمان خاتمه این سامانه بارشی روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۳ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام اداره کل هواشناسی این سامانه بارشی مخاطراتی همچون: آبگرفتگی معابر عمومی، مه، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

همچنین این سامانه بارشی در نواحی سردسیر و کوهستانی کولاک برف، یخبندان و کاهش دید را موجب می‌شود؛ که احتمال خسارت در بخش کشاورزی به دلیل تنش دمایی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه کرده است تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی مد نظر قرار دهند.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده از تردد‌های غیرضروری مخصوصا در گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی خودداری کنند؛ و رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستان را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره هواشناسی سامانه بارشی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت و افزایش دو تا چهار درجه‌ای دما هوا در استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه جوی و ناپایداری‌های محلی طی امروز در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط ناپایدارهای جوی به صورت بارش رگبار، گاهی وزش باد شدید موقتی ایجاد کند، شرایط ناپایداری‌ها جوی طی روزهای جمعه و شنبه نیز در نیمه شرقی، جنوب و مرکز استان کماکان وجود خواهد داشت. سایر مناطق استان گاهی افزایش ابر و در ساعات عصر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت در استان، تصریح کرد: این سامانه با احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در مناطق جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه گفت: شهروندان از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.‌

حاجی‌بابایی اظهار کرد: لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 747934

دیگر خبرها

  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی