Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قانونگذاران انگلیس خواستار ممنوعیت خرید چین از شرکت‌های دفاعی این کشور شدند. قانونگذاران انگلیسی تاکید کردند که سرمایه گذاری‌های خارجی در زنجیره تامین دفاعی انگلیس باید به شرکت‌های کشور‌های عضو ناتو یا متحدان لندن در خارج از اتحاد آتلانتیک شمالی محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته دفاع مجلس عوام این کشور در گزارشی هشدار داده است که پکن ممکن است تعداد بیشتری از شرکت‌های هوافضای انگلیس را برای آنچه دستیابی به فناوری و افزایش تجمع نظامی خود خوانده شده، درگیر کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر راهی برای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به زنجیره تامین دفاعی انگلیس است. نمایندگان مجلس از وزارت دفاع خواستند تا تحقیقاتی را در مورد تلاش چین برای کنترل شرکت‌های هوافضایی که از نظر اقتصادی به دلیل همه گیری کووید-۱۹ با رکود مواجه شده‌اند، آغاز کند.

در این گزارش حداقل ۹ شرکت از جمله شرکت های اجزای نظامی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته است که قبلا توسط چین خریداری شده است. این لیست شامل شرکت‌هایی است که قطعات هواپیما‌های جنگنده F-۳۵B نیروی هوایی سلطنتی (RAF) و هواپیما‌های حمل و نقل A۴۰۰M Atlas را تامین می‌کنند. این لیست همچنین شرکت‌هایی را که با فناوری فضایی و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین (UAV) سر و کار دارند، شامل می‌شود.

نمایندگان مجلس انگلیس اصرار داشتند که سرمایه گذاری خارجی در صنایع دفاعی انگلیس باید به شرکت‌های کشور‌های عضو ناتو و سایر متحدان آن محدود شود. آن‌ها یادآوری کردند که طی ۳۰ سال گذشته، دولت سیاستی را برای جذب سرمایه گذاری در بخش دفاعی بر اساس ریسک قابل قبول دنبال کرده است.

نمایندگان مجلس انگلیس از بن والاس، وزیر دفاع این کشور خواستند لیستی از کشور‌هایی را که باید از ورود آن‌ها به زنجیره تامین دفاعی انگلیس جلوگیری شود، تهیه کند و باید از چین به عنوان یکی از تهدید‌های اصلی در این زمینه یاد شود.

گفته می‌شود انگلیس برای پیوستن به ناتوی آسیایی به دنبال مقابله با چین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت چین پارلمان انگلیس دفاعی انگلیس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم