Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:41:32 GMT

حمله پهپادی یمن به فرودگاه «أبها»

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۹۲۱۶

حمله پهپادی یمن به فرودگاه «أبها»

به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات موفق مجدد یگان پهپادی این کشور در فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان سعودی خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، وی گفت که امروز (یک‌شنبه - ۱۴ فوریه)، دو پهپاد از نوع «صماد ۲» و «صماد ۳»، فرودگاه أبها را هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع افزود: این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی و قانونی به تشدید تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره فراگیر یمن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به همه شهروندان بار دیگر هشدار می‌دهیم که از فرودگاه‌ها و مقرهای که برای اهداف نظامی [ائتلاف سعودی] استفاده می‌شود، دور بمانند.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های سعودی مدعی شدند که ائتلاف سعودی دو فروند پهپاد یمن را در مسیر «خمیس مشیط» رهگیری کرده‌ است.

این چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه أبها در جنوب عربستان طی پنج روز گذشته است.

عصر دیروز (شنبه - ۱۳ فوریه)، نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن ازحمله موفقیت‌آمیز پهپادی به یک هدف مهم در فرودگاه أبها خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت که این پهپاد از نوع «صماد ۳» بوده و با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده و در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی و ادامه محاصره یمن صورت گرفته است.

 ائتلاف سعودی دیروز ادعا کرد که تمامی حملات پهپادی ارتش یمن را در روزهای گذشته ناکام گذاشته و یمنی‌ها تلاش دارند مواضع غیر نظامی را هدف قرار دهند. این در حالی است که ارتش یمن اعلام می‌کند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی از فرودگاه  أبها برای بمباران خاک یمن پرواز می‌کنند و اهداف حملات پهپادهای یمن کاملا نظامی است.

منبع: الف

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه