Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصرمقدم روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: طبق آمار و گزارش مراجع رسمی،  رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ساکنان البرز و دیگر مناطق کشور از ۸۵ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته  و تعداد شهرهای زرد روند افزایشی دارد.

وی گفت: در واقع  این یعنی زنگ خطر و هشدار برای کل جامعه که در صورت ادامه روند و رفتار فعلی شهروندان، بار دیگر شاهد گسترش شیوع و انتشار این ویروس در سطح جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم  با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز اظهار داشت: باید با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و بخصوص رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، مانع از آن شویم که فرارسیدن عید نوروز، بستری برای افزایش ابتلا و مرگ و میر شهروندان ما شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: باید برای تعطیلات ایمن نوروز هماهنگی و عزم همگانی داشته باشیم و با توجه به بهداشت فردی و اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور و کاهش تردد ها به حداقل ممکن، جلوه مناسبی از هوشمندی و هماهنگی عمومی را رقم بزنیم.

مقدم خاطر نشان کرد: با رعایت دقیق و حداکثری توصیه های بهداشتی از جمله استفاده صحیح و مداوم از ماسک و اهتمام به آن شستن مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و اصول بهداشتی و رعایت منع تردد شبانه و پرهیز از دورهمی و مهمانی های شبانه زمینه مناسب و لازم را برای ورود به سال و قرن جدید و مبارک فراهم کنیم.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز ۲ شهرستان زرد و پنج شهرستان آبی کرونایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی