Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت آب و فاضلاب استان کردستان روز یکشنبه نسبت به انتشار گزارش تصویری در صفحه استانی خبرگزاری مهر واکنش نشان داده و جوابیه‌ای را به شرح ذیل برای این دفتر ارسال کرد:

مدیر محترم خبرگزاری مهر در کردستان

با سلام؛

احتراماً با عنایت به انتشار گزارش تصویری در صفحه کردستان آن خبرگزاری در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ با عنوان " صف طولانی مردم سنندج برای تهیه آب شرب سالم"، مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه زیر را جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحه منتشر نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرساله با فرارسیدن فصل پاییز و تغییر دمای هوا، طعم و بوی آب نیز دچار تغییراتی می‌شود. این تغییرات دمایی موجب جابجایی (واگردانی) لایه‌های آب سد قشلاق شده و جلبک موجود در لایه‌های فوقانی آب سد به سمت لایه‌های میانی که آب خام از آن برداشت می‌شود، حرکت می‌کند.

پس از انتقال آب خام از سد به تصفیه خانه آب سنندج و طی فرآیند تصفیه، جلبک موجود در آب حذف و اثرات ناشی از آنکه ایجاد طعم و بو می‌باشد، با تزریق ازن به حداقل می‌رسد، اما با این حال مقداری طعم و بوی آن در آب باقی می‌ماند، چون غیر قابل حذف صد درصدی می‌باشد.

شرکت آب و فاضلاب کردستان با برخورداری از تصفیه خانه مدرن و مجهز و با تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت، طی فرآیندی کامل آب را تصفیه و به استانداردهای لازم برای شرب مشترکین گرامی می‌رساند.

همشهریان گرامی مطمئن باشند که آب شرب در شبکه توزیع از سلامت کامل برخوردار است و بدون هیچ‌گونه نگرانی و یا دغدغه خاطر، نسبت به مصرف آن اقدام نمایند و همینطور اطمینان خاطر داشته باشند طی مراحل تصفیه، انتقال و شبکه توزیع، کیفیت آب توسط آزمایشگاه مرکزی شرکت که از مجهزترین و بروزترین آزمایشگاه‌های کشور می‌باشد و همچنین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تمامی آزمایشات، تأییدکننده کیفیت استاندارد آبی است که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

در همین راستا و طی این مدت از آنجا که شرکت آبفا کردستان خود را در قبال تحویل و توزیع آب باکیفیت مسئول می‌داند، اقداماتی برای افزایش گوارایی آب شرب شهر سنندج انجام داده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

١- پیگیری و اخذ دستور وزیر محترم نیرو برای رهاسازی ٢ مترمکعب در ثانیه (٢ هزار لیتر در ثانیه) آب خام از سد آزاد به سد قشلاق به منظور جلوگیری از کاهش تراز آب سد و بهبود کیفیت آب سد قشلاق

٢ - تهیه، نصب و راه اندازی واحد ازن زنی تصفیه خانه شماره ١ شهر سنندج به ظرفیت ۹ کیلوگرم در ساعت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور حذف حداکثری طعم و بو (البته تصفیه خانه آب شماره ۲ از قبل دارای واحد ازن زنی بوده است)

٣- شستشوی مخازن و شبکه توزیع آب شرب شهر سنندج در پاییز سالجاری

همانگونه که در بند یک اشاره شد، برای بهره مندی شهروندان سنندجی از آب باکیفیت تر، انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه اب شهر سنندج در دستور کار دولت قرار گرفته است که در دهه فجر امسال و در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان، کلنگ آغاز این عملیات بر زمین زده شد.

سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج با هدف تأمین نیاز آب شهر سنندج و روستاهای حاشیه مسیر خط انتقال اجرا می‌شود. در طرح انتقال مستقیم آب از سامانه آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج با انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب در سال، امکان تأمین آب بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال افق ۱۴۲۵ به همراه نیاز روستاهای میانی مسیر انتقال مهیا می‌شود.

این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور مصوب شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در لایحه سال بعد قرار داده شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر به استان کردستان و کلنگ زنی این طرح با تأکید بر اینکه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از بایدهای استان کردستان است، اعلام کرده اجرای این پروژه در همین دولت تصویب شده و نیاز نیست موکول به مجوز بعدی شود؛ البته به لحاظ مالی نیاز به تقویت دارد و از انجا که آب شرب جزو اولویت‌های استان و سنندج است وعده پشتیبانی مالی این پروژه را داد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان

کد خبر 5146908

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شرکت آب و فاضلاب کردستان آب شرب خبرگزاری مهر جوابیه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران بوشهر 22 بهمن کرمانشاه خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا عکس استانها شهرکرد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان خبرگزاری مهر شهر سنندج آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود