Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@03:10:30 GMT

پنج سال حبس برای ۵ عضو شورای شهر پرند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۹۶۳۷

پنج سال حبس برای ۵ عضو شورای شهر پرند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رحیم علیش پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت : پرونده 5 عضو شورای شهرپرند پس از برگزاری دادگاه تجدیدنظر بررسی و حکم آنها صادر شد ، این پنج عضو به همراه مسئول یکی از کارمندان شهرداری و یک خانم در بحث ارتشاء ، اختلاس و تصرف اموال بیت المال به 5 سال حبس و انفصال از خدمت و جریمه مالی محکوم شده‌اند و احکام آنها لازم الاجرا است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبلغ اختلاس باید توسط این اعضاء به بیت المال برگشت داده شود، افزود: پنج عضو شورا به همراه دو فرد دیگر که محکوم شده‌اند و به بیت المال دست درازی کردند باید خود را به زندان معرفی کنند‌‌.

دادستان شهرستان رباط کریم تاکیدکرد: هیچ مسئول متخلفی در حوزه فساد اداری در امان نخواهد بود و دستگاه قضایی به شدت با متخلفین برخورد می‌شود.

علیش پور به موضوع 16 پرونده بازداشت دهیاران و کارمندان دهیاری رباط کریم اشاره و بیان کرد: مدارک و مستندات کافی برای اتهامات دهیاران وجود دارد که حسب کارشناسی سازمان بازرسی ، دستگاه قضایی موظف به رسیدگی به این موضوعات است.

دادستان شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: عمده اتهامات دهیاران اختلاس در اموال بیت المال و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی و عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار خارج از عرف قانونی و اعطای غیرقانونی مجوز به برخی افراد ، جعل اسناد ، مُهر و سندسازی بوده است.

وی با بیان اینکه قریب به 700 میلیون تومان بودجه در غیر موارد معین توسط دهیاران رباط کریم هزینه شده است  تاکید کرد: طبق ماده 598 اقدامات دهیاران تصرف غیرمجاز در بیت المال بوده است.

دادستان رباط کریم گفت: باید حدود 10 میلیارد تومان برای عمران ، رفاه و آبادانی روستاهای شهرستان رباط کریم هزینه می کردند که در جایی دیگر و اقدام فرا قانونی هزینه شده است.

 علیش پور تصریح کرد : دهیاران متخلف شهرستان رباط کریم حدود 4 میلیارد تومان به نفع شخص و اشخاص دیگری و یا پیمانکار هزینه و اختلاس کرده اند که برای 9 دهیار در این شهرستان تفهیم اتهام صادر و حق حضور در دهیاری و فعالیت در سایر ادارات را ندارند.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی در حوزه فساد اداری انجام شده است اشاره کرد و افزود: چرا باید تخلفات اداری و مالی و موارد از این شکل صورت می گیرد که عمده دلیل آن عزم و اراده جدی در بین مسئولین شهرستان وجود ندارد که مسئولین مبارزه با فساد و صیانت و جلوگیری از دست درازی به بیت المال ، عدم نشان دادن حساسیت به قضایا را ندارند و بعضا برخی مسئولین از تخلفات و فساد حمایت و از آنها دفاع و حمایت بر می‌خیزند.

دادستان شهرستان رباط کریم بیان کرد: دومین موضوع آسیب شناسی در مسئله شکل گیری فساد، نظارتی است که قانونگذار برای مسئولین تعیین کرده است و باید به فردی که انتخاب شده است نظارت و عملکرد آن کنکاش شود ولی این چنین نیست.

علیش پور گفت: اگر نظارت نباشد فساد ریشه می دواند و روز به روز بیشتر می شود باید طبق قانون بر ترک فعل مسئولین اقدام جدی انجام می شود و هر مسئولی که در هر مقامی قرار دارد و در مسئولیت خود کوتاهی و ترک فعل کند تحت پیگیرد قانونی دستگاه قضایی  قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: متاسفانه مسئولین در نظارت ها ، درگیر ملاحظات و تعارف ها ، نفع سیاسی ، شخصی و قومی و قبیله ای وجود دارد که این ملاحظات سبب فساد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد : کارهایی که در مبارزه با فساد شروع کرده‌ایم و در حوزه بیت المال و فساد اداری با هیچ فرد یا مسئولی تعارف نداریم و بدون مماشات با قاطعیت برخورد و پیگیر قضایی خواهیم کرد.

پربیننده ترین بازداشت مدیران فروشگاه شهروند! پرونده شهرداران بازداشتی در مرحله بازپرسی است کاهش قیمت برخی از سبزیجات و صیفی‌جات تزریق واکسن برای رانندگان اتوبوس و تاکسی در اولویت باشد هوای پایتخت در مرز پاکی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر پرند شهرستان رباط کریم بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند

صبح امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند بازدید کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077165 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد